سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طوفانی شدیدتر از طوفان آیدا در راه شرق آمریکا

بنا بر پیش بینی هواشناسان آمریکایی، طوفان «لری» با قدرتی بیشتر از طوفان آیدا در حال نزدیک شدن به سواحل شرقی آمریکاست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس‌ای تودی، طوفان شدید «لری» که در سراسر اقیانوس اطلس در حال پیشروی است، سواحل شرقی آمریکا را با تهدیدی جدی روبرو کرده است.

به گفته هواشناسان، طوفان لری، که اکنون طوفان درجه ۳ محسوب می‌شود می‌تواند به طوفان درجه ۴ نیز تبدیل شود. طوفان درجه ۴- همانند طوفان آیدا- باد‌هایی با سرعت ۱۳۰ تا ۱۵۶ مایل بر ساعت را ایجاد می‌کند. اگر سرعت باد‌های پایدار لری به بیش از ۱۵۰ مایل بر ساعت افزایش یابد، به قوی‌ترین طوفان در اقیانوس اطلس تبدیل خواهد شد.

انتظار می‌رود این طوفان طی چند روز آینده آب‌های آزاد اقیانوس اطلس را پشت سر بگذارد و با عبور از برمودا به آمریکای شمالی برسد. بسیاری از سواحل شرقی آمریکا آثار این طوفان را احساس خواهند کرد.

طوفان لری، بعد از ظهر یک‌شنبه، در حدود ۸۳۰ مایلی شرق جزایر لیوارد قرار داشت و با سرعت ۱۳ مایل در ساعت به سمت شمال غربی حرکت می‌کرد. مرکز ملی طوفان‌ها اعلام کرد که حداکثر سرعت این طوفان ۱۲۵ مایل در ساعت بوده است.

به گفته این مرکز، تغییر چندانی در قدرت این طوفان پیش بینی نمی‌شود، اگرچه نوسانات شدیدی در آن امکان پذیر است. انتظار می‌رود طوفان لری تا هفته دوم سپتامبر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.