سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور الکاظمی برای اجرای عملیات علیه داعش در کرکوک عراق

نخست وزیر عراق دستور اجرای عملیات نظامی پیشگیرانه علیه تروریست‌های داعش در کرکوک را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت ملی عراق، دستور اجرای عملیاتی علیه تروریست های باقی مانده داعش در این کشور را داد.

الکاظمی که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، یک روز پس از شهادت ۱۲ نیروی امنیتی عراقی در کرکوک در درگیری با تروریست‌های داعش،  دستور اجرای عملیات نظامی پیشگیرانه علیه داعش در استان کرکوک را داد تا از احیای مجدد عناصر گروه تروریستی داعش و تکرار این حملات جلوگیری شود.

او با اشاره به اینکه سوء مدیریت و سهل انگاری از سوی برخی از فرماندهان امنیتی باعث نقض دفاعی بزرگی شده است، بر ضرورت ایجاد مکانیسم‌های جدید برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث  تأکید کرد.

الکاظمی در ادامه فعال شدن نقش سرویس‌های اطلاعاتی و یافتن سازوکار‌های هماهنگ کننده موثر بین نهاد‌های مختلف امنیتی و نظامی برای جلوگیری از این حملات را خواستار شد.

نخست وزیر عراق همچنین با اشاره به انتخابات آینده این کشور گفت: «برخی احزاب تلاش می‌کنند تا قبل از انتخابات پارلمانی سرنوشت ساز ماه اکتبر، فتنه ایجاد کنند.»

در ماه‌های اخیر، تعداد حملات عناصر گروهک تروریستی داعش به ویژه در منطقه بین کرکوک، صلاح الدین و دیالی، معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

طی هفته‌های گذشته، نیرو‌های عراقی عملیات گسترده‌ای را در استان‌های نینوا، صلاح الدین، ​​الانبار و شمال بغداد علیه عناصر داعش انجام دادند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.