سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان:

همایش بین‌المللی گل محمدی به طور مجازی در کاشان برگزار می‌شود

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: سومین همایش بین‌المللی گل محمدی (۲۰۲۱ Rosa damascene) ۱۷ و ۱۸ شهریور به طور مجازی در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجید منعم‌ زاده معاون دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه برگزاری  همایش بین‌المللی گل محمدی در دانشگاه کاشان از سال ۱۳۹۶ به همت پژوهشکده اسانس‌های طبیعی قمصر پایه‌ریزی شدگفت: ابتدا قرار بود یک همایش با عنوان بین‌المللی گل محمدی برگزار شود، اما با توجه به اهمیتی که این همایش در الگوسازی و ایجاد نشان مخصوص برای ایران در حوزه گل‌محمدی به‌عنوان یک گیاه بومی ارزشمند و سودآور دارد تصمیم به ادامه برگزاری آن به‌صورت سالانه گرفته شد.

وی با بیان اینکه اطمینان وجود داشت که در صورت برگزار نشدن همایش بین‌المللی گل محمدی به نام ایران به زودی کشور‌هایی از جمله ترکیه و بلغارستان یا سایر کشور‌هایی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند این اقدام را انجام دهند، اظهار کرد: با توجه به این مسائل هدف برگزارکنندگان همایش حفظ این نام و الگو برای ایران و به اشترک گذاشتن اندیشه و دانش بین‌المللی آن در حوزه‌های صنعت، دانشگاه و جامعه علمی با دنیا شد تا علاوه بر فراخواندن اندیشه و دانش این صنعت از کشور‌های دیگر، تعاملی نیز بین دانشمندان، صاحبنظران، تولیدکنندگان و علاقه‌مندان به این حوزه و رشد و گسترش این صنعت را در ایران و جهان ایجاد کند.

معاون دانشگاه کاشان با یادآوری اینکه برگزاری همایش بین‌المللی گل محمدی در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا لغو شد، ادامه داد: امسال نیز به دلیل ادامه بحران کرونا امکان برگزاری همایش به صورت حضوری فراهم نشد و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به بین‌المللی بودن همایش، زبان ارایه مطالب انگلیسی است، اضافه کرد:از آنجا که شمار زیادی از شرکت‌کنندگان داخلی هستند، تمهیداتی مانند ارایه خلاصه‌هایی از مقاله‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به زبان فارسی در نظر گرفته شده تا امکان بهره‌مندی مناسب از این رویداد برای تمامی شرکت‌کنندگان فراهم شود.
امکان ثبت‌نام برای شرکت در همایش تا روز برگزاری
دبیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی گل محمدی نیز خاطر نشان کرد: امکان حضور در همایش تا روز برگزاری آن وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق فضای مجازی و سامانه همایش به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

مریم اخباری حضور استادان نخبه و برجسته از دانشگاه‌های ایران، آمریکا، انگلیس، ترکیه، هلند، ایتالیا، بسیاری از علاقمندان و صاحب‌نظران در حوزه کشت و صنعت از کشور‌های مختلف و تبادل دانش و تجربه با آنان را از نکته‌های ارزشمند و قابل تامل سومین همایش بین‌المللی گل محمدی برشمرد و گفت: حضور این استادان و نخبگان برجسته سبب تعامل و تبادلات دانش و تجربه بین صاحبنظران این حوزه در ایران و جهان فراهم می‌کند.

وی، حفظ هویت جهانی گل محمدی به نام منطقه کاشان را یکی از اقدام‌های موثر در سال‌های اخیر دانست و گفت: با توجه به پیشتازی این منطقه در صنعت گل محمدی و پایه‌گذاری صنایع مرتبط با گل محمدی و کشت این گل در ایران، دبیرخانه دایمی همایش نیز در پژوهشکده اسانس‌های دانشگاه کاشان مستقر شد.

پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان در سال ۱۳۸۰ با اخذ موافقت اصولی موقت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد و در سال ۱۳۸۳ موفق به اخذ موافقت اصولی دائم از این وزارتخانه شد و با سرعت گرفتن روند پیشرفت امور عمرانی پژوهشکده در سال ۱۳۸۳ سرعت بیشتری گرفت و عملیات احداث فاز اول ساختمان آن با زیر بنای حدود ۱۵۰۰ متر مربع در دو طبقه آغاز حدود دو سال و نیم تکمیل و آماده بهره برداری شد.

نخستین و دومین دوره دانشجویان کارشناسی ارشد با عنوان شیمی آلی گرایش اسانس در سال­‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ در این مرکز علمی شروع به تحصیل کردند و نخستین دانشجویان این دوره در زمستان سال ۱۳۸۶ دانش‌آموخته شدند.

پنج آزمایشگاه تحقیقاتی شامل آزمایشگاه‌های ترکیبات طبیعی، تحقیق توسعه و کنترل کیفی اسانس و عرقیات گیاهی، آزمایشگاه میکروب شناسی، کشت بافت و سلول گیاهی و آزمایشگاه گیاه‌شناسی و هرباریم گیاهی علاوه بر کتابخانه و مرکز رایانه و اطلاع رسانی، اتاق مدیریت و اتاق‌های مخصوص استادان، گروه‌های آموزشی، کارشناسان وامور اداری و اجرایی، سالن همایش با گنجایش ۴۰ نفر و سالن آمفی تئاتر چند منظوره با گنجایش حدود ۱۰۰ نفر، ساختمان نگهبانی، یک واحد سوله کارگاهی، ۲ مزرعه آزمایشی گل محمدی به وسعت حدود سه هکتار، فضای سبز با وسعت حدود یک هکتار و ۲ ساختمان به عنوان استراحتگاه استادان و خوابگاه به همت خیر نیکوکار مجید راهب در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان فعالیت دارد.

نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.