سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

کووید-۱۹ به دور زنان باردار می‌چرخد/ تزریق واکسن مرگ و میر را کاهش می‌دهد

علوی گفت: با شیوع دلتا کرونا، شاهد افزایش ۳ برابری ابتلای مادران باردار به این بیماری منحوس در مقایسه با مدت مشابه پارسال هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر خطر جدی دلتا کرونا گفت: تعداد زنان باردار در استان که بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند، چند برابر زمان مشابه پارسال شده است، بطوریکه در این مدت شاهد افزایش ۳ برابری این گروه به این بیماری هستیم.

او با تاکید بر مراجعه افراد گروه‌های هدف به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا افزود: زنان بارداری که از زمان بارداری آن‌ها ۱۲ هفته گذشته است و یا بیش از ۳۵ سال سن دارند، می‌توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام نمایند، همچنین آن‌هایی که کمتر از ۳۵ سال سن داشته و دارای بیماری زمینه‌ای هستند، باید تزریق واکسن را انجام دهند.

علوی با بیان اینکه با رسیدن محموله‌های جدید واکسن به خوزستان، مراکز تجمیعی واکسیناسیون با شتاب بیشتر و نیرویی فراتر از قبل در همه روز‌های هفته تا نیمه شب در خدمت هم استانی‌ها هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون برخی از افراد سالمند برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند، خواهشمندیم برای حفظ سلامتی خود و افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند، نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

براساس این گزارش؛ تاکنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده است و طبق آخرین تغییرات وضعیت کرونایی، ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان زرد هستند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.