سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست فرمانداری ماهشهر:

نظارت بر داروخانه‌ها باید مستمر باشد

بندری گفت: با داروخانه‌هایی که نسبت به انعقاد قرارداد با بیمه سلامت اقدام نکرده‌اند برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون بندری سرپرست فرمانداری ماهشهر گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا و بنا به تأکید دادستان شهرستان داروخانه‌ها باید ظرف مهلت دو هفته‌ای نسبت به انعقاد قرارداد با بیمه سلامت اقدام می‌کردند و بیمه سلامت شهرستان باید لیست داروخانه‌هایی که تاکنون نسبت به این موضوع اقدامی نکرده‌اند را احصاء و برای پیگیری قضایی در اختیار دادستانی بندر ماهشهر قرار دهد.

او با تأکید بر لزوم نظارت مستمر بر داروخانه‌های شهرستان، افزود: بر اساس گزارشات واصله مردمی گرانفروشی دارو و برخی تخلفات دیگر در داروخانه‌های سطح شهرستان وجود دارد. نظارت‌های مستمر بر داروخانه‌ها باید همواره برقرار و دستگاه‌های متولی باید ضمن برخورد جدی با این تخلفات نسبت به اعلام شماره تلفن جهت دریافت شکایات مردمی اقدام کنند.

بندری تصریح کرد: یک ضلع مهم از اضلاع مقابله با کرونا پیشگیری است. در حوزه پیشگیری مردم کماکان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند و در برخی موارد از جمله مراجعه به آرامستان‌ها مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و بعد از ظهر پنج‌شنبه‌های هر هفته شاهد حضور انبوه جمعیت در آرامستان‌های شهرستان هستیم.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌ها و موانع فیزیکی و حصار‌های نصب شده، مردم در آرامستان‌ها حضور پیدا و با شلوغی‌های ایجاد شده به شیوع بیشتر ویروس کرونا کمک می‌کنند و برخی از همشهریان از فوت روزانه عزیزان و نزدیکان خود بر اثر کرونا متنبه نمی‌شوند و از حضور در آرامستان‌ها خودداری نمی‌کنند. رسانه‌ها در این رابطه باید پای کار بیایند و با تهیه گزارش و تولید محتوا اقدام به فرهنگ‌سازی کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اختصاص سهمیه واکسن قابل توجه به شهرستان، گفت: با اختصاص این سهمیه در روز‌های آتی شاهد کاهش ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون خواهیم بود و در آینده نزدیک علاوه بر افتتاح مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان معرفی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سلامت شهرستان رقم خواهد خورد و شاهد راه‌اندازی چند بخش مهم درمانی و بیمارستانی در بندر ماهشهر خواهیم بود.

او اظهار داشت: بخش NICU «بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و کودکان»، بخش دوم CCU با ۱۴ تخت و بخش دیالیز شرکت نوید زرشیمی از جمله طرح‌هایی است که به زودی در بیمارستان معرفی بندر ماهشهر به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.