سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری و مشارکت صربستان و استان همدان در تولید بذرکشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: درسفر سفیر صربستان به استان و بازدید از مراکز کشاورزی بر همکاری بین این کشور و بخش کشاورزی استان همدان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی‌جلال، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت:  سفیر صربستان با هیئت همراه به استان همدان سفر کردند و ۳ سالی می‌شود که هسته اولیه بذر استان همدان به ویژه گندم و جو از کشور صربستان تامین می‌شود به دلیل اینکه این کشور در تولید هسته‌های بذور ذخایر و پتانسیل خوبی دارند.

او افزود: سفیر صربستان و همراهان ازمرکز تولید بذز شهرستان کبودراهنگ-باغ گردوی مادری تویسرکان ، باغات سرشاخه کاری شده –شرکت دانش بنیان کشت و بافت کبودآهنگ –باغات انگور وصنایع تبدیلی کشمش ملایر و کارخانه ماشین سازی و ادوات کشاورزی همدان بازدید کردند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: استان همدان دارای پتانسیل های خوبی در زمینه کشاورزی است و در محصولاتی چون انگور ،گردو،سیب زمینی،سیر ،گیاهان دارویی، جایگاه خوبی در کشور و جهان دارد .

رضوانی جلال افزود: با توجه به روابط دوستانه ایران و صربستان ،این کشور می‌تواند دروازه صادراتی برای محصولات ما به اروپا باشد .رضوانی جلال بیان کرد کشور صربستان دارای ذخایر ژنیتیکی بذر و هسته به‌خصوص دانه های روغنی است امیدواریم بتوانیم از این محصولات در استان استفاده کنیم .

او بیان کرد: خوشبختانه  استفاده از هسته‌های بذری که از کشور صربستان وارد استان شده راندمان  و بهره وری  خوبی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: امسال در شهرستان کبودرآهنگ نخستین هسته بذری وارد مزارع می‌شود تا بتوانیم عملکرد در واحد سطح را در استان افزایش دهیم.

دراگان تودورویچ سفیر صربستان در ایران هم گفت:  ایران و صربستان روابط سیاسی خوب و روابط تجاری از زمان های گذشته داشتند و با توجه به پتانسیل های خوبی که هر دو کشور دارند می توانیم در زمینه اقتصادی به‌خصوص کشاورزی همکاری های بیشتری هم داشته باشیم .

او تشکیل اتاق بازرگانی مشترک به‌منظور تسریع در روند همکاری را خواستار شد.

سفیر صربستان در ایران گفت: بی صبرانه منتظر برگزاری جلسه کمسیون مشترک اقتصاد کشاورزی در تهران است.

تودورویچ اظهار کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی از استان همدان به صربستان صادر می‌شود و  امیدوارم سفرم به این استان پر بار بوده باشد و همکاری های گسترده تری دراین زمینه بین صربستان و استان همدان افزایش یابد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.