سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی کردستان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی بخش صنعت استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،پیمان الماسی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: در حال حاضر ۹۴۰ پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی در کردستان با اشتغال اسمی ۱۸ هزار نفر صادر شده که اشتغال واقعی این تعداد واحد هم اکنون ۱۴ هزار نفر است.

او افزود: به نرخ زمان،برای صدور پروانه بهره‌برداری در مجموع برای ۹۴۰ واحد صنعتی استان سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: از این تعداد واحد هم اکنون ۵۶۳ واحد فعال و ۲۰۳ واحد هم نیمه فعال است، یعنی با کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت خود کار می‌کنند.

الماسی با بیان اینکه ۱۷۴ واحد تولیدی بخش صنعت استان غیرفعال است، افزود: از این تعداد ۴۳ واحد فلزی، ۴۴ واحد صنایع شیمیایی و سلولزی، ۲۰ واحد صنایع غذایی، ۱۰ واحد صنایع نساجی و ۵۸ واحد کانی غیرفلزی شامل شن، ماسه و بتن آماده است.

او گفت: کل تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی بخش صنعت استان از ابتدای سال جاری ۹۰۰ میلیارد ریال است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: این میزان تسهیلات از محل رونق تولید، تبصره ۱۸ و طرح تام به متقاضیان پرداخت شده است.

الماسی ادامه داد: بیش از ۲ برابر این مبلغ واحد تولیدی نیازمند تسهیلات بانکی را در سال جاری به بانک‌ها معرفی کردیم و بخش زیادی از آن در دست اقدام است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.