سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۴۰۰ هزار نفر در کاشمر

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: شبکه بهداشت کاشمر با جمعیت ۱۵۵ هزار نفر در حال حاضر به ۴۰۰ هزار بومی و غیربومی خدمات ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جواد یزدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در حاشیه بازدید رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از کاشمر با بیان اینکه کاشمر با جمعیت ۱۵۵ هزارنفری در حال حاضر به بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت بومی و غیر بومی خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌کند، گفت: با توجه به گذشت حدود ۲۰ ماه از شیوع ویروس کرونا در سایه همراهی و همکاری مجموعه‌های مختلف تاکنون ۸۰ جلسه ستاد کرونا در شهرستان برگزارشده است که مصوبات کارشناسی آن نقش بسزایی در کنترل این بیماری داشته است.

او با اشاره به اینکه با همکاری نیرو‌های بسیج ۲۸ هزار نفر بیماریابی شدند که نیمی از این تعداد تست‌شان مثبت بوده است، افزود: با همکاری ناحیه مقاومت بسیج مرکز واکسیناسیون در منطقه محروم شهر راه‌اندازی شده است و در حال حاضر دو پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در شهر کاشمر فعال است.

مدیر مرکز بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه از بدو شیوع کرونا تاکنون ۴ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کاشمر بستری شدند، ادامه داد: در موج پنجم کرونا شاهد بستری ۱۵۰ نفر در بیمارستان‌های کاشمر بودیم، اما خوشبختانه این تعداد بستری امروز به ۱۰۰ نفر رسیده است.

یزدانی با تأکید بر اینکه تاکنون در سایه حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی و کمک‌ها و مشارکت خیرین و نیکوکاران بسیاری از امکانات و تجهیزات پزشکی موردنیاز به‌ویژه برای مقابله با کرونا در شهرستان تأمین‌شده است، بیان کرد: در صورت استمرار این بیماری و ورود به موج ششم قطعاً به دلیل قدیمی بودن و استفاده بیش‌ از حد تجهیزاتی که در اختیار داریم امکان استفاده از آن وجود ندارد و در این حوزه نیازمند توجه جدی برای نوسازی تجهیزات و امکانات پزشکی در شهرستان هستیم تا برای موج‌های بعدی آمادگی کامل داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی کاشمر با ۲۶۴ عضو فعال یکی از مجموعه‌های فعال و خدمات رسان در حوزه پزشکی و درمانی است به‌طوری‌که بسیاری از اعضا به دلیل تخصص و تجربه‌ای که دارند در مناسبت‌های مختلف برای ویزیت و درمان بیماران نیازمند در نقاط شهری و روستایی گام برداشتند.

انتهای پیام//ه. ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.