سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی:

تسهیل خدمت‌رسانی نیازمند اصلاح برخی قوانین است

استاندار خراسان رضوی گفت: برخی قوانین و روال‌های قانونی دست و پاگیری وجود دارد که برای تسهیل خدمت‌رسانی به مردم اصلاح آن ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: بعضی از برخی قوانین و روال‌های قانونی دست و پاگیر در مسیر ارائه خدمات مطلوب و به‌هنگام به شهروندان و تسریع و تسهیل در اجرای طرح ها، ایجاد مانع می‌کنند که نیاز است با بازنگری در این قوانین نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام شود.

او در این خصوص با ذکر مثالی، به برگزاری مناقصات به عنوان تکلیفی قانونی اشاره کرد و افزود: قانون برگزاری مناقصه را با هدف جلوگیری از حیف و میل و با انگیزه صرفه و صلاح بیت المال دیده است اما در برخی موارد همین روال قانونی به غل و زنجیری برای کار نکردن بدل شده است که نیازمند اصلاح است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید با حذف این تشریفات، اختیارات بیشتری به مدیران داده شود اما در عین حال کمیته‌ای بر روند انجام امور و جلوگیری از حیف و میل نظارت کند زیرا ایجاد رضایتمندی در مردم و اجرای طرح ها برای رفاه مردم ضروری است، چون وظیفه ما خدمت به مردم است.

معتمدیان بیان کرد: برخی روال‌های به ظاهر قانونی و قوانین مربوط به آن، به جای تسهیل در روند ارائه خدمت به مردم، به عاملی برای فرار از مسئولیت و انجام کار تبدیل شده است و وجود آن منجر به تاخیر در اجرای طرح ها و مانعی در مسیر خدمت رسانی به مردم می‌شود.

او با بیان اینکه این مشکلات و روال‌های نیازمند اصلاح در جریان سفر‌های شهرستانی و پیگیری مطالبات نزدیک خواسته‌های مردم بیش از پیش خود را می‌نمایاند، تصریح کرد: یقینا سفر‌های شهرستانی موجب نوعی آسیب شناسی مدیریتی در استان هم می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر ۱۰ روز پیش خود به شهرستان داورزن در دروازه غربی خراسان رضوی، تاکید کرد: در دیدار با مردم روستای تاریخی مزینان مشخص شد که ساخت راه دسترسی  داورزن به روستای مزینان، حدود ۲۰ سال معطل مانده است و چندین وزیر در سفر‌های متعدد خود به منطقه نتوانسته‌اند گره این طرح را بگشایند در حالی که مهمترین و تنها مطالبه مردم روستا اتمام همین راه بود.


بیشتر بخوانید


معتمدیان اظهار کرد: با پیگیری انجام شده در این سفر، ابتدا دستور خلع ید پیمانکار و امانی شدن طرح به معنای استفاده از امکانات و اعتبارات دولتی برای اتمام طرح را صادر کردیم که خوشبختانه موثر افتاد و ظرف کمتر از ۲۴ ساعت عملیات اجرایی آسفالت و آماده‌سازی این مسیر تقریبا ۶ کیلومتری آغاز شد و به زودی این طرح تکمیل شده و مطالبه مردم روی تحقق خواهد دید.

او افزود: اگر بخواهیم در کشور کار انجام دهیم شدنی است و لازمه‌اش اراده، پشتکار و دلسوزی است تا نسبت به شناسایی موانع و برداشتن آن‌ها از سر راه خدمت‌رسانی اقدام شود.

استاندار خراسان رضوی یکی از آفت‌های موجود در کشور را مطالبه‌سازی‌های غیرواقعی دانست و ادامه داد: این روند مطالبه‌سازی در حالی شکل گرفته که بر مبنای توان و امکانات موجود کشور، پاسخگویی به آن شدنی نیست ضمن اینکه در وهله نخست باید مطالبات گذشته پیگیری و محقق شود، زیرا رضایت مردم و اعتماد آن‌ها در گرو انجام وعده‌های داده شده و تحقق یافتنی است و نه ایجاد مطالبات جدید و ناشدنی.

معتمدیان با اشاره به اینکه ظرف هشت ماه گذشته به ۲۶ شهرستان از ۳۳ شهرستان استان سفر کرده است، بیان کرد: مجموعا از ۶۷ شهر و ۵۴ روستای استان بازدید شده که برای رفاه حال مردم و تحقق مطالبات آن‌ها هزار و ۵۴ مصوبه گذرانده شده که هر کدام به فراخور زمان و پیگیری‌های انجام شده تا کنون به میزان قابل توجهی پیش رفته و محقق شده است.

او تصریح کرد: از آن میان تاکنون ۱۴۰ مصوبه کاملا اجرایی شده، تعداد ۷۴۹ مصوبه با درصد پیشرفت بالای ۹۰ درصد در محدوده زمانی تعیین شده، در حال انجام است و دیگر مصوبات نیز در حال پیگیری است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.