سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت میلیاردی کرونا به صنعت گردشگری در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، بیش از پنج هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات و صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرجام سمیعی معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، پنج هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات و صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

او افزود: این میزان خسارت به مجموعه هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، سرمایه‌های گردشگری، راهنمایان گردشگری، مجتمع‌های پذیرایی و بین‌راهی و موسسات و مراکز آموزشی گردشگری استان وارد شده است.


بیشتر بخوانید


سمیعی اضافه کرد: در این مدت همچنین ۵۲۱ نفر در صنعت گردشگری استان به دلیل شیوع ویروس کرونا و فعال نبودن کسب و کار‌های گردشگری، کار خود را از دست داده‌اند.

او اظهار داشت: از مجموع خسارت‌های وارد شده به تاسیسات و صنعت گردشگری استان در دوران شیوع ویروس کرونا سه هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال مربوط به مراکز اقامتی، ۳۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مختص مراکز پذیرایی تفریحی بین‌راهی، یک‌هزار و ۴۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مرتبط با دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری، ۵۷ میلیارد ریال در حوزه راهنمایان گردشگری و ۱۵ میلیارد ریال در بخش مؤسسات آموزشی گردشگری است.

سمیعی ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برای جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به تاسیسات و صنعت گردشگری این استان بر اثر شیوع ویروس کرونا شرایطی مانند ارائه کمک‌های تسهیلاتی و برخی از بخشش‌ها، معافیت‌ها و استمهال دیون، تنفس شش ماهه برای پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایان از سوی مراکز تأمین اجتماعی، معرفی به بانک‌های عامل به‌منظور پرداخت وام‌های بلندمدت و تخصیص منابع مالی مختلف را انجام داده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.