سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت گردو از باغ‌های رودبار

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: برداشت گردو در بیش از ۲ هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سروش ابراهیمی، مدیر جهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه برداشت گردو از ۲ هزار و ۷۱ هکتار باغ گردوی این شهرستان آغاز شده است، گفت: ۸۲۱ هکتار از باغ‌های گردوی رودبار کشت دیم و هزار و ۲۵۰ هکتار کشت آبی است.

او با اشاره به اینکه متوسط تولید گردو در هر هکتار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است، افزود: با توجه به خشکسالی و تنش‌های زراعی، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵ هزار تن گردو از باغ‌های شهرستان رودبار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار طرح سرشاخه کاری با هدف اصلاح درختان برای افزایش مقاومت در مقابل سرمازدگی باغ‌ها را گامی موثر در تولید پایدار و محصول باکیفیت دانست و اظهار داشت: سرشاخه‌کاری و عملیات تعویض تاج درختان گردو در ۵ هکتار از باغ‌های گردوی این شهرستان آغاز شده است.

ابراهیمی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده توزیع نهال اصلاح شده یارانه دار و توزیع کود‌ برای تقویت باغ‌های گردو است.

او با بیان اینکه بیشتر درختان موجود در باغ‌های گردوی رودبار از ارقام زودبرگده است تصریح کرد: سرمای دیررس بهاره در سال‌های گذشته خسارت‌های هنگفتی به باغداران این شهرستان وارد کرد، به همین دلیل باغ‌های رودبار از لحاظ ارقام و همچنین از نظر سایر برنامه‌های مدیریتی نیاز به اصلاح دارند.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.