سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملابرادر:

حکومت جدید همه شمول و مسئول در برابر کل خواهد بود

ملا عبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر می‌گوید که کار روی تشکیل حکومت همه شمول روان است، حکومتی که به گفتۀ او مسئول در برابر همه است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالغنی برادر به مردم اطمینان داد که برای بهبود بخشیدن زندگی مردم تلاش خواهند کرد.

ملا برادر افزود که امنیت را برقرار خواهند کرد زیرا به گفته اش توسعۀ اقتصاد مهم است و زمینه را برای تطبیق پروژه های بزرگ اقتصادی فراهم خواهد کرد.

اما او نگفت که حکومت جدید دقیقاً چه وقت اعلام خواهد شد.

این در حالی است که فشار جهانی بر طالبان برای ایجاد حکومت همه شمول افزایش یافته است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده از طالبان خواسته است که حکومتی را تشکیل دهند که حقوق اساسی تمامی مردم بشمول زنان و دختران در آن رعایت شود.

بلینکن در واشنگتن گفت که گروه طالبان تعهداتش در زمینۀ تشکیل حکومت فراگیر، فراهم کردن شرایط برای سفر آزادانۀ مردم، رعایت حقوق اساسی افغانان بشمول زنان و اقلیت ها و نیز مبارزه علیه تروریسم را عملی کند.

وی گفت: "انتظار اینست که یک حکومت فراگیر را ببینیم اما در نهایت انتظار اینست که حکومتی را ببینیم که مطابق وعده های طالبان عمل کند."

بلینکن افزود که دیپلماسی جهان در برابر طالبان تا کنون نتیجه داده است.

او همچنان به اعلامیۀ مشترک بیش از صد کشور و صدور قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره کرد که به گفته اش در آن انتظار جامعه جهانی از حکومت آیندۀ طالبان روشن شده است.

او افزود که با مقامات قطر در بارۀ افغانستان گفت‌وگو خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع روز جمعه گزارش داد که ملا عبدالغنی برادر حکومت طالبان در افغانستان را رهبری خواهد کرد و ملا محمد یعقوب پسر ملا عمر بنیانگذار طالبان و شیر محمد عباس ستانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان در پست‌های ارشد حکومت کار خواهند کرد.

یک مقام طالبان همچنان به رویترز گفته است که سلسلۀ مشورت ها در مورد تشکیل حکومت به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.