سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت وزش باد در درح به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به ایستگاه درح با ۹۷ کیلومتر بر ساعت بوده است.

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که  در شبانه روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به ایستگاه درح با ۹۷ کیلومتر بر ساعت بوده است گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی از فردا از شدت وزش باد در استان به صورت موقت کاسته می شود.

او با اشاره به اینکه مجددا برای روز‌های سه شنبه و پنجشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در استان پیش بینی می‌شود افزود: در این مدت وزش باد در استان سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

لطفی با بیان اینکه دمای هوا طی چند روز آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت اظهار کرد: صبح امروز خنک‌ترین نقطه استان سربیشه با حداکثر دمای ۱۵ درجه سلسیوس ثبت شده است.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته طبس با حداقل دمای ۴۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شده است ادامه داد: نوسانات دما در روز گذشته در مرکز استان نیز بین ۱۹ و ۳۵ درجه سلسیوس بوده است.

بیش از ۱۰۰ ایستگاه هواشناسی در سطح استان فعال هستند که حدود ۲۰ ایستگاه به طور خودکار و شبانه روزی پایش وضعیت جوی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.