سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی‌ان‌ان: خانه‌های غیرقانونی دلیل شمار بالای جانباختگان طوفان آیدا بود

یک خبرگزاری آمریکایی اعلام کرد که اغلب جا‌نباختگان در نیویورک آمریکا در خانه‌هایی غیرقانونی زندگی می‌کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد اغلب افرادی که در طوفان آیدا جان خود را در شهر نیویورک آمریکا از دست دادند، در خانه‌هایی زندگی می‌کردند که غیرقانونی احداث شده بودند.

در تحلیلی که پس از طوفان مرگبار روز چهارشنبه آیدا در آمریکا انجام شد، آمده است که از هر ۶ خانه ۵ خانه غیرقانونی احداث شده بود. این خانه‌ها غیرقانونی به شکل زیرزمین یا انبار در آمده بودند. همچنین می‌گویند ۱۰ جانباخته از ۱۳ فرد کشته شده در این شهر در چنین خانه‌هایی زندگی می‌کردند.

از جمله این افراد جانباخته یک کودک ۲ ساله بود که همراه پدر و مادرش در خانه‌ای موقت زندگی می‌کرد، والدین این کودک نیز جانباختند.

شهردار شهر نیویورک نیز در این باره گفت: «ما می‌دانیم که خانه‌هایی که در زیرزمین احداث شده چالش بزرگی در حال حاضر نیویورک است. اکنون با افراد ساکن در چنین مکان‌هایی صحبت می‌کنیم، به آن‌ها پیام‌هایی در تلفن همراه داده و هشدار می‌دهیم و از آسیب‌پذیری در چنین باران‌هایی می‌گوییم.»

احداث غیرقانونی در نیویورک به معنای ساختن اتاق یا اضافه کردن بخشی به خانه بدون کسب اجازه از مقامات این شهر است. چنین مکان‌هایی معمولاً از لحاظ ساخت با کم‌وکاستی‌های مشابهی روبه‌رو هستند.

طوفان آیدا که از اوایل هفته گذشته در بخش‌هایی از سواحل جنوبی آمریکا آغاز شده تا به حال موجب قطع برق و آب بیش از یک میلیون خانوار در این مناطق شده است.

مقامات آمریکایی پیش از این اعلام کردند مردم این منطقه ممکن است تا یک ماه آینده در خاموشی به سر ببرند و از داشتن آب بهداشتی محروم باشند.

همچنین امروز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در دیدار از مناطق آسیب دیده از طوفان در ایالت لوئیزیانا گفت: «مردم برای ترمیم آسیب‌های وارد شده از طوفان آیدا و ترمیم بخش‌هایی از سواحل خلیج مکزیک باید با یکدیگر متحد شوند و صبور باشند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.