سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیته امداد پشتیبان خانواده های دارای چند قلو

۴ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال امسال برای حمایت از خانواده های دارای فرزند چندقلو کمک شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در این طرح به ۹ خانوار دارای فرزند سه قلو در زمینه کمک هزینه خرید مسکن ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض، کمک معیشت بلاعوض ۹۰۰ میلیون ریال، وام خرید مسکن ۶۰۰ میلیون ریال و همچنین کمک به تأمین پوشاک، شیرخشک و سبد غذایی نیز بیش از ۳۸ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی امداد به خانواده‌های مشمول انجام شد.

او  افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مستضعفان به امضاء رسیده این نهاد خدمات متنوعی را برای خانواده‌هایی که دارای فرزند چند قلو بوده و نیازمند کمک هستند، در نظر گرفته است.

به گفته سلم آبادی خانواده‌های دارای چندقلو نیازمند مراقبت و حمایت از سوی مسئولان هستند، چرا که بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی می‌شوند، در راستای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری که هدف رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب است، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی به جامعه هدف و مشمول این کمک‌ها اشاره کرد و گفت: خانواده‌های پر نوزاد متقاضی مساعدت که از امکانات دولتی و یا عمومی غیر دولتی استفاده نکرده و دارا‌ی تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده ۳ قلو و بیشتر است، مشمول این طرح خواهند بود.

وی افزود: ارائه خدمت به این خانواده‌ها پس از تأیید میزان و نوع نیازهایشان توسط کارشناسان این نهاد در مواردی نظیر کمک هزینه تامین مسکن و کمک هزینه معیشت ودرمان بصورت بلاعوض- تسهیلات اشتغال زایی و وام مسکن و نیز خدمات حمایتی انجام می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.