سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انهدام باند مسلح تهیه و توزیع مواد مخدر/شگرد جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از انهدام یک باند مسلح تهیه و توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، کشف ۱۷ کیلوگرم گُل و شیشه و تعداد زیادی سلاح و مهمات از آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سمین فلاحی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از فعالیت اعضای یک باند در شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : ماموران با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی مخفیگاه اعضای باند در شهرک جهاد و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

 فلاحی افزود: در این بازرسی ۱۲ کیلوگرم گُل، حدود پنج کیلوگرم شیشه و همچنین ۲۳ لیتر شیشه مایع کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان افزود: علاوه بر مواد مخدر کشف شده سه قبضه اسلحه، پنج تیغه خشاب و ۴۱۷ عدد فشنگ نیز از مخفیگاه اعضای باند به دست آمد.

او از توقیف یک دستگاه خودرو سواری متعلق به قاچاقچیان خبر داد و گفت: در این راستا ۲ نفر دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

ارسال پیامک جعلی شگرد جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی غیرفعال شدن تلفن همراه به شهروندان هشدار داد.

 علی عباسی کسانی گفت: مجرمین سایبری با ارسال پیامک "مشترک گرامی تلفن همراه شما به زودی غیرفعال خواهد شد، برای جلوگیری از غیرفعال شدن و رجیستری تلفن همراه از طریق نرم افزار همتا از طریق لینک زیر پیگیری کنید" به برخی افراد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی اشخاص می‌کنند.

او افزود: در این روش کلاهبرداری کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی همتا پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت پرداخت کارمزد خدمات هدایت می‌شود که با توجه به اخذ دسترسی به پیامک‌ها توسط برنامه امکان سرقت رمز دوم و برداشت از حساب بوجود می‌آید.

کسانی افزود: شهروندان به هیچ وجه نباید فریب این گونه پیامک‌ها را بخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات رجیستری گوشی همراه، سایت https:‎//hamta.ntsw.ir است لذا هر پیامک و تبلیغاتی که جهت ثبت اطلاعات به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

 کسانی گفت: شهروندان قبل از وارد کردن اطلاعات جهت رجیستری تلفن همراه مراقب لینک‌های ارجاع به سایت‌های جعلی و آدرس سایت مربوطه باشند و اپلیکیشن‌های کاربردی را صرفاً از سایت مرجع که مجوز‌های مربوطه از سازمان‌های ذیربط اخذ کرده است، دانلود و استفاده کنند. رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه یادآور شد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کشف محموله قاچاق در روانسر

رئیس پلیس روانسر از کشف یک محموله قاچاق شامل لوازم آرایشی - بهداشتی و لوازم آشپزخانه به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان حین گشتزنی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

ایمان مرادی افزود: در بازرسی‌های انجام شده سه هزار و ۴۳۴ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و یک هزار و ۱۲۰ عدد انواع لوازم آشپزخانه قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

او از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.