سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبرس: اقدامات ترکیه مغایر با قطعنامه‌های بین المللی است

رئیس جمهور قبرس ضمن انتقاد از اقدامات آنکارا آن را مغایر با قطعنامه‌های بین المللی و سازمان ملل دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، نیکوس آناستاسیادس، رئیس جمهور قبرس در دیدار با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود در قاهره از اقدامات ترکیه انتقاد کرد و آن را مغایر با قطعنامه های بین المللی دانست.

 آناستاسیادس در این دیدار همچنین به تقویت روابط دو جانبه سیاسی و اقتصادی با مصر تاکید کرد.

او با اشاره به اینکه اقدامات آنکارا با همه قطعنامه‌های بین المللی و سازمان ملل متحد مغایرت دارد، بر ضرورت حل مسئله قبرس شمالی مطابق با  قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کرد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز با تاکید بر حمایت کشورش از قبرس و منافع آن در دریای مدیترانه، بر تقویت همکاری‌ها با قبرس تاکید کرد.

السیسی همچنین در نشست خبری مشترک با همتای قبرسی خود بر تقویت همکاری سه جانبه بین قبرس، یونان و مصر، در پرونده‌های مشترک تاکید کرد و خواستار احترام همه کشور‌ها به قوانین بین المللی در شرق مدیترانه شد.

چندی پیش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در دیدار خود با رئیس جمهور قبرس شمالی، اعلام کرد که قصد دارد یک شهر حصارکشی شده در قبرس شمالی را برای اسکان مردم مجدداً بازگشایی کند.

بخش شمالی قبرس عمدتا میزبان اتباعی با اصالت ترک است و آنکارا قصد دارد تا با حمایت از ایجاد کشوری مستقل نفوذ خود را در دریای مدیترانه افزایش دهد.

 استراحتگاه متروکه «واروشا»  از زمان جنگ ۱۹۷۴  به منطقه‌ای نظامی تبدیل شد. مردم را از آنجا تخلیه کردند و به هیچ کس اجازه ورود داده نشد. به همین ترتیب، واروشا طبق قطعنامه ۱۹۸۴ توسط شورای امنیت سازمان ملل محافظت می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.