سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان یکی از پنج استان باسواد کشور

معاونت سواد آموزی استان اصفهان گفت: در سال۹۹ بیش از ۶ هزار و ۴۴۹ نفر تحت پوشش نهضت سواد آموزی قرار گرفتند.

نسرین باباپور معاونت سواد آموزی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: سواد آموزی که ثمره انقلاب اسلامی و میراث ماندگار معمار و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی و مورد حمایت مقام معظم رهبری است بخشی از نظام تعلیمی تربیتی کشور که زمینه تربیت اسلامی و بسط و گسترش فرهنگ اسلامی را در بین بزرگسالان بی سواد و کم سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در جامعه فراهم می‌کند.

او درباره مزایای سواد آموزی بیان کرد: سواد آموزی در تقویت حس مسئولیت اجتماعی، قدرت تصمیم گیری، افزایش اعتماد بنفس نقش بسزایی دارد و افرادی که به دلیل محدودیت‌های موجود نتوانستند از نظام رسمی آموزشی استفاده کنند از طریق نظام غیر رسمی آموزش یعنی شرکت در دوره‌های سواد آموزی می‌توانند احساس ارزشمندی و شایستگی در خود تقویت کرده و و در زندگی شخصی و اجتماعی موفق‌تر عمل نماید.

او افزود: در سال  ۹۹ آمار تحت پوشش سواد آموزی استان اصفهان ۶ هزار و ۴۴۹ نفر است که در سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم افراد کم سواد و بی سواد جذب شده اند.

باباپور در خصوص مناطق بی سواد استان گفت: اصفهان جزو پنج استان باسواد کشور، که ۹۷ و ۷ دهم درصد باسوادی را در کشور دارد و مناطق سمیرم، فریدون شهر، فریدن، برخوار، خمینی شهر و نجف آباد بیشترین آمار بی سوادی را در استان به خود اختصاص داده اند.

معاونت سواد آموزی استان اصفهان تصریح کرد: ظهور بیماری کرونا و تغییر شیوه آموزش و مجازی بودن آموزش‌ها نقش اولیاء را بسیار برجسته کرده لذا دانش آموزانی که والدین آن‌ها با سواد هستند در زمینه تحصیلی حمایت بیشتر و کمتر دچار افت یا ترک تحصیل می‌شوند و ضرورت سواد آموزی در این برهه دو چندان است.
بابا پور خاطر نشان کرد: طبق آمار وزارتخانه ۸ هزار و ۸۵۰ نفر را باید تحت پوشش قرار بدهیم که برای پوشش این حجم نیاز به یک عزم بسیج عمومی و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان است و مدیران مدارس که در زمینه شناسایی و جذب اولیای بی سواد و کم سواد باید برنامه ریزی دقیق داشته باشند تا این حجم پوشش داده شود.

او درباره نحوه برگزاری کلاس‌های سواد آموزی گفت: کلاس‌های سواد آموزی به صورت ترکیبی در شرایط کنونی اجرا می‌شود در مناطقی که مشکل دسترسی به اینترنت یا نداشتن گوشی و نمی‌توانند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند آموزش دهندگان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دستور العمل‌های ستاد کرونا نسبت به برگزاری کلاس‌های حضوری با جمعیت دو و سه نفره برقرار است.

او افزود: در سال گذشته بر اساس شاخص‌های ارزیابی معاونت سواد آموزی در سطح کشور ما توانستیم رتبه خوبی کسب کنیم که نشان از برنامه ریزی دقیق و زحمات همه افراد در حوزه سواد آموزی است.
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
منطقه جوی آباد خمینی شهر که لر نشین هستند آمار بیسوادی زیادی دارد.‌ وگرنه خمینی شهر یکی از باسوادترین شهرهای ایرانست.