سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاپ و نشر ۹ عنوان کتاب در مهاباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: ۹ عنوان کتاب در سه ماهه نخست امسال در این شهرستان منتشر شده است.

سیامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: ۱۰۲ عنوان کتاب در سه ماهه نخست امسال در آذربایجان غربی منتشر شده که از این تعداد ۵۸ عنوان در شهرستان ارومیه، ۱۵ عنوان در میاندوآب، ۱۰ عنوان در بوکان، ۹ عنوان در مهاباد، ۱ عنوان در خوی، ۵ عنوان در نقده، ۳ عنوان در سلماس و یک عنوان در شهرستان شاهین‌دژ منتشر شده است.

وی با اشاره به طرح‌های حمایتی از نویسندگان، افزود: امسال برای حمایت از نویسندگان خرید کتاب‌ها را در دو مرحله نیمه اول و نیمه دوم سال انجام می‌دهیم تا نویسندگان و ناشران از طرح‌های حمایتی کافی در کمترین زمان ممکن بهره‌مند شوند.

جوانبخت تصریح کرد: مهاباد از گذشته‌های دور از جمله شهر‌های پیشرو در زمینه کتاب و نویسندگی بوده که گواه این ادعا، وجود شاعران و نویسندگان برجسته‌ای، چون میرزا عبدالرحیم سابلاغی مشهور به وفایی، عبدالرحمن شرفکندی متخلص به هه‌ژار، محمدامین شیخ‌الاسلامی متخلص به هیمن، محمد قاضی ملقب به پدر ترجمه ایران، احمد قاضی و ناصر آغابرا است.

شهرستان مهاباد دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت است، این شهرستان تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.