سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسینه شدن ۳۶.۵ درصد از جمعیت استان همدان علیه کرونا

استاندار همدان از واکسینه شدن ۳۶.۵ درصد از جمعیت این استان علیه کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدسعید شاهرخی ،  استاندار همدان با بیان اینکه تاکنون ۳۶.۵ درصد از جمعیت هدف طرح ملی واکسیناسیون استان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، گفت: همدان از استان‌های پیشرو در زمینه اجرای موثر و برنامه ریزی شده طرح واکسیناسیون کرونا است.

او در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۵۵ هزار دوز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است که روند واکسیناسیون به زودی با ورود محموله جدید واکسن به استان همدان تسریع می‌یابد.

استاندار همدان از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ستاد کرونا خواست با حمایت و پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی و تامین مکان‌های مورد نیاز برای تزریق واکسن، زمینه واکسینه شدن مردم علیه این ویروس را مهیا کنند.

شاهرخی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و واکسینه شدن بیشتر فرهنگیان، اساتید دانشگاه و دانشجویان به گفته رئیس جمهوری تعطیلی مدارس باید خاتمه یافته تلقی شود.

او با بیان اینکه بازگشایی دانشگاه‌ها و تدریس حضوری حتمی است، اضافه کرد: مدارس ۳۰ کشور جهان هم اینک تعطیل هستند بنابراین پس از تنظیم شیوه نامه های بهداشتی و ابلاغ آن مدارس بازگشایی شده، اما زمان حضور دانش آموزان در مدرسه هنوز مشخص نیست.

 استاندار همدان اظهار داشت: مقدمات بازگشایی مدارس با توجه به شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا فراهم شود که در این شیوه نامه کیفیت، کمیت و زمان حضور دانش آموزان اعلام می‌شود.

شاهرخی گفت: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی این استان علوم پزشکی است چرا که با ایجاد ۳۵۰ مرکز و خانه سلامت، استان را تا ۳۰ سال از اجرا و ساخت طرح جدید بی نیاز کرده است.

او افزود: خدمات کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا ستودنی است و علوم پزشکی با کار و عمل و آثار به جا مانده از خدمت، رضایت مردم را جلب کرده است.

 استاندار همدان بیان کرد: اداره امور مالیاتی یکی از نهاد‌های پرازدحام به شمار می‌رود که بنابراین باید نحوه حضور پرسنل در این اداره برای ارائه خدمت به مردم به مثابه آتش نشانی و نهاد‌های امنیتی در اختیار مدیر باشد.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

منیع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.