سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید بیش از ۱۰۶ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید تضمینی ۱۰۶ هزار و ۶۷۵ تن گندم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رخ افروز معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۸۲ هزار تن گندم از طریق اداره کل غله استان خریداری شده است و شرکت تعاون روستایی نیز ۱۰ هزار و ۶۵۱ تن گندم را به صورت تضمینی خریداری کرده و در مجموع خرید تضمینی ۹۲ هزار و ۶۵۵ تن گندم در سامانه به ثبت رسیده است.

او افزود: ۱۴ هزار و ۲۰ تن گندم بذری نیز با هدف بذرگیری و تحویل آن به کشاورزان استان برای کشت گندم سال بعد، خریداری شده است.

رخ افروز با بیان اینکه در مدت مشابه پارسال به میزان ۲۵۰ هزار و ۹۴۷ تن گندم خریداری شده بود اظهار کرد: تا امروز بر اساس میزان خریدی که در سامانه به ثبت رسیده، چهار هزار و ۶۷۶ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال هزینه خرید داشتیم که ۹۸ درصد آن یعنی چهار هزار و ۵۷۹ میلیارد و ۹۰۷ میلیون ریال پرداخت شده است و گندمکاران استان اکنون ۹۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال از دولت برای خرید تضمینی گندم مطالبه دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با اشاره به خرید تضمینی کلزا در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۵۱۰ تن کلزا به صورت قراردادی و ۴۲۴ تن به صورت تضمینی خریداری شده است و همچنین کارخانه‌های متفرقه‌ای به میزان ۳۰۰ تن از این محصول خریداری کرده‌اند.

رخ افروز گفت: جمع مبلغ پرداخت شده به کلزاکاران استان طی این خریدها، ۱۷۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال است و این میزان ۱۰۰ درصد کل مطالبه کشاورزان کلزاکار استان را شامل می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۷۵ هزار تن گندم در استان برداشت شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.