سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۸۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان پذیرفته شدند

رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان با ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو بالاترین میزان پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان کشور را امسال به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، منصور نیک پناه رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان  مزایای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشجویان دانشگاه‌های کشور متفاوت است آن هم اینکه این دانشجویان از روز اول استخدام و از همان ابتدا دستمزد دریافت می‌کنند.

وی افزود: مزیت دیگر دانشجویان این دانشگاه این است که مدت زمان تحصیل آن‌ها جز خدمت سربازی‌شان محسوب و محل خدمت‌شان نیز از همان ابتدا مشخص است.

رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه از همان روز اول متعهد به خدمت و در طول تحصیل آن‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی و سعی شده تا از آسیب‌های اجتماعی به دور باشند و نیز ورودشان برای جامعه ارزشمند است.
وی اظهارداشت: سال ۹۶ آمار ورودی دانشجویان به این دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان ۵۰۰ نفر از طریق کنکور بود که هم‌اینک به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

نیک پناه با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تاکنون هشت هزار نفر از طریق کنکور در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان تحصیل کرده و استخدام شده‌اند تاکید کرد: در این استان ۲ مرکز فرهنگیان داریم و تمام استخدامی‌های کنکور در استان را افراد بومی تشکیل می‌دهند در شرایط عادی در پردیس شهید مطهری ۸۰۰ و در پردیس رسالت ۵۰۰ دانشجو ظرفیت دارد که اکنون به چند برابر ظرفیت ادامه کارمی‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌های زابل، ایرانشهر و چابهار نیز فعال شده که در هر کدام ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.

رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین سن استخدامی برای پذیرفته‌شدگان از طریق کنکور حداکثر ۲۴ سال، اما برای دانشجویان ماده ۲۸ بنا به شرایط تحصیلی تا ۴۰ سال قابل افزایش است و هر ساله سه تا چهار هزار دانشجوی ورودی از طریق ماده ۲۸ داریم.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان از طریق کنکور به مدت چهار سال در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند و در نهایت جز معلمان رسمی سازمان آموزش و پرورش خواهند بود و این در حالی است که دانشجویان پذیرفته شده از طریق ماده ۲۸ تنها یک سال دوره مهارتی را گذرانده و به عنوان معلم پیمانی فعالیت خواهند داشت.

نیک‌پناه با اشاره به مشکلات زیرساختی از جمله کمبود فضای آموزشی در مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در شهرستان‌های زابل، ایرانشهر و چابهار دارای زمین و فضای آموزشی متناسب با ظرفیت دانشگاه را داریم، اما در مرکز استان با مشکل زمین مواجه بودیم که با رایزنی‌های مختلف در ورودی شهر زاهدان بعد از پلیس راه زمینی به متراژ حدود ۴۰ هکتار برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان استان اختصاص داده شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.