سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف اشیای تاریخی از باند حفاری غیر مجاز در رامهرمز

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان از انهدام یک باند حفاری غیرمجاز در رامهرمز و کشف ۴۹۵ عدد شی تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا حسینی‌بروجنی، معاون میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: درپی انهدام یک باند حفاری غیرمجاز در رامهرمز ۴۹۵ عدد شی تاریخی کشف و ۲ زن نیز در این رابطه دستگیر و یک مرد متواری شد و پرونده این سوداگران باتوجه به متواری شدن یکی از افراد، از سوی مراجع قضائی درحال پیگیری است.

او بیان داشت: ۴۹۹ عدد شی مشکوک به تاریخی از این باند توقیف و ضبط شد که براساس نظر کارشناس اموال فرهنگی ـ تاریخی این اداره کل تعداد ۴۹۵ شی از اشیاءِ ضبط شده دارای اصالت تاریخی بوده و چهار قطعه بدل تشخیص داده شدند.

حسینی بروجنی تصریح کرد: اشیای تاریخی کشف‌ شده از این باند شامل سکه‌های دوره تاریخی و اسلامی دست‌آفریده‌های ارزشمندی از جمله دشنه، شمشیر، تندیس مهر، پیکرک جام سرمه‌دان از جنس سنگ، فلز، سیمین، زرین، مفرغ، آهن، قلع و مس هستند.

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان اینکه آنهابه صورت عمده مربوط به دوره‌های ایلامی، هخامنشی، سلوکی، اشکانی، صدر اسلام، سلجوقی و قاجاریه هستند،گفت: قرار است این اموال فرهنگی و تاریخی ارزشمند، با همکاری مدیر موزه‌ها و اموال فرهنگی‌تاریخی استان برای نخستین بار در سریع‌ترین زمان ممکن تدقیق، ساماندهی، مستندنگاری و آسیب‌شناسی شده و در سامانه جامع اموال فرهنگی‌تاریخی کشور ثبت شوند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.