سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر تصویب نامه تنقیحی در موضوع زنان را ابلاغ کرد

معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه تنقیحی در موضوع زنان را برای اجرا به معاونت‌های حقوقی و امور زنان و خانواده رئیس جمهورابلاغ کرد.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هیئت وزیران در جلسه هفتم شهریور ۱۴۰۰ و در راستای تکالیف مقرر در قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور که به عنوان یکی از مهمترین راهکار‌های تحقق اصل حاکمیت قانون، پیشگیری و مقابله با فساد و ارتقای کارآمدی و سلامت نظام اداری بوده و انجام آن مورد تکلیف قانونگذار قرار گرفته است، با پیشنهاد مشترک معاونت حقوقی رئیس جمهور و معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مبنی بر تنقیح مصوبات موضوع زنان موافقت کرد.

به موجب این مصوبه، معاونت حقوقی رئیس جمهور موظف است با همکاری معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به نحو مقتضی نسبت به نشر و اطلاع‌رسانی متن تنقیح شده مصوبات مذکور اقدام کند.

مصوبه تنقیحی فوق در چهار فهرست «معتبر»، «منسوخ ضمنی و با اجرا منتفی»، «منسوخ صریح و ابطال شده» و «غیر معتبر با انقضای زمان» دسته‌بندی و تدوین شده است.

اعلام اعتبار یا نسخ بخشی از یک مصوبه، به مفهوم اعتبار یا عدم اعتبار سایر بخش‌های آن مصوبه نیست مگر آنکه در پیوست‌ها تصریح شده باشد و نیز اعلام عدم اعتبار یک مصوبه به منزله احیا شدن مصوباتی که قبلا به موجب آن لغو شده است، نمی‌باشد.

همچنین معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده موظف شد با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهور هر سال نسبت به بروزرسانی پیوست‌های این تصویبنامه اقدام و آن را برای تصویب به هیئت وزیران ارائه کند.

شمول این تصویب‌نامه، مصوبات عادی (غیرطبقه‌بندی) هیئت وزیران، کمیسیون‌های موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی و نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور موضوع اصل (۱۲۷) قانون اساسی، مطرح در موضوع «زنان» تا خرداد سال ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محمد مخبر ، هیئت دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.