سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق ۲۴ ساعته رمدسیویر در مشهد

دبیر گروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند تزریق داروی رمدسیویر به بیماران کرونایی در هفت کلینیک از مجموع ۱۵ کلینیک سرپایی در کلانشهر مشهد شبانه‌روزی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اصغر انجیدنی دبیر گروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلینیک‌های سرپایی تزریق داروی رمدسیویر همزمان با پنجمین دوره طغیان ویروس کرونا علاوه بر افزایش تخت‌های بستری بیمارستانی در مشهد فعال شدند تا از حجم مراجعه مردم به بیمارستان‌ها کاسته شود.


او افزود: راه‌اندازی کلینیک‌های سرپایی تزریق داروی رمدسیویر در مشهد تاثیر چشمگیری بر کاهش مشکلات ناشی از کمبود تخت‌های بیمارستانی برای بیماران کووید ۱۹ در این کلانشهر داشت.


دبیر گروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: روزانه هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی تنها به یکی از کلینیک‌های سرپایی تزریق داروی رمدسیویر در مشهد همزمان با اوج پنجمین دوره طغیان ویروس کرونا مراجعه می‌کردند.


انجیدنی بیان کرد: مراکز تزریق رمدسیویر از ابتدای راه‌اندازی تاکنون به افزون بر ۲۰ هزار بیمار کرونایی در مشهد خدمت کرده‌اند که نقش موثری در کاهش بار بستری بیماران در مراکز درمانی این کلانشهر داشته است.


او تصریح کرد: مشکل کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران رکونایی در مشهد با تلاش و مدیریت شبانه‌روزی این موضوع هم‌اینک برطرف شده است.

دبیر گروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بر این اساس بیمارستان‌های خصوصی، خیریه، نظامی و دولتی غیردانشگاهی زیر بار بیماران کرونا رفتند و بیمارستان‌های اصلی مشهد مانند امام رضا (ع)، قائم (عج)، شریعتی و هاشمی‌نژاد نیز با حداکثر گنجایش خود فعالیت کردند.

 

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.