سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند، بیشترین نیات وقف برای محرم را دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: شهرستان بیرجند بالاترین نیات وقف در ایام محرم را داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از مجموع بیش از ۳ هزار موقوفه در استان، شهرستان بیرجند بیشترین نیات مرتبط با محرم و عزاداری سید الشهدا (ع) را به خود اختصاص داده است.

او افزود: عایدات موقوفاتی که به نیت محرم ثبت شده است در روضه خوانی، تعزیه خوانی و اطعام اجرای نیت می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه کمترین نیات مربوط به شهر خضری دشت بیاض با ۱۰۸ نیت است بیان کرد: در ایام محرم برای شهرستان بشرویه ۲۰۵، خوسف ۵۳۸، زیرکوه ۱۳۷، سرایان ۱۶۴، سربیشه ۳۰۵، طبس ۴۲۱، فردوس ۴۸۸، قاینات ۲۹۸ و برای نهبندان ۲۱۷ نیت به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی با حضور ۳۱ مبلّغ بومی و غیر بومی طی ماه محرم به منظور برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) و اجرای نیات واقفان برگزار شده است.

او ادامه داد: از این ۳۱ مبلّغ، ۱۷ نفر اعزامی از قم و مابقی از مبلّغان خراسان جنوبی هستند که در بقاع متبرکه استان در ماه محرم تبلیغ و سخنرانی ۹۲۹ جلسه را عهده دار بوده اند.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: سازمان اوقاف با اجرای این طرح به دنبال تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز و استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه برای اجرای ویژه برنامه‌های محرم و صفر و اجرای نیات واقفان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به میزبانی ۱۵ بقعه متبرکه برای اجرای طرح مراسم احلی من العسل اظهار کرد: همچنین مراسم شیرخوارگان حسینی، سه ساله‌های حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز بقاع متبرکه استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شده است.

برگزاری همایش رهروان زینبی در ۱۰ بقعه، کمک به ۴۷ هئیت از محل موقوفات، توزیع بیش از ۹۰ هزار پرس غذای گرم، توزیع ۴هزار و ۴۰۰بسته غذایی بین نیازمندان، توزیع ۲۹ هزار آب معدنی و ۴۷هزار ماسک بین عزاداران حسینی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در ماه محرم بوده است.

او همچنین از ثبت ۶۳ وقف جدید به ارزش ۱۲ میلیارد تومان در استان خبر داد.

انتهای پیام/ ر 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.