سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسن‌های وارداتی در راه مازندران

سهم مازندران از واکسن‌های وارداتی اخیر ۲۰۰ هزار دُز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دکتر قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سهم ۲۰۰ هزار دُز مازندران از محموله اخیر واکسن وارداتی به کشور خبر داد و گفت: تا کنون یک میلیون ۲۸۰ هزار دُز واکسن برای کنترل بیماری کرونا در مازندران تزریق شده است  که ۸۴۰ هزار دوز مربوط به درز اولی و ۴۴۰ هزار دز دومی هستند.

او افزود: واکسن‌های جدید از نوع سینوفارم و آسترازنکا هستند که پس از ورود به مازندران از شنبه تزریق واکسن آغاز خواهد شد.

دکتر اویس با بیان اینکه واکسن اسپوتیک وی در حال حاضر وجود ندارد، گفت: منتظریم تا روز‌های آینده این واکسن تامین و به محض تامین توزیع استانی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید:


سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه سویه‌های جدید هنوز در کشور و استان مشاهده نشده همچنان بر استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی شستشوی دست‌ها و تهویه عمومی به عنوان راه کاراصلی برای پیشگیری و کنترل بیماری تاکید کرد.

دکتر اویس افزود: تا رسیدن به کنترل بیماری باید بیش از ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند و باید کماکان رعایت شیوه نامه ها با شدت بیشتری صورت گیرد.

او با اشاره به کاهش شیوع و ثبت موارد سرپایی و بستری بیماران کرونایی در استان گفت: در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی احتمال تجربه پیک جدید دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/ ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.