سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاروان رسانه‌ای فارس در صورت مهیا شدن شرایط برای ایام اربعین اعزام می‌شوند

رئیس بسیج رسانه فارس با اشاره به واکسینه شدن خبرنگاران این استان، گفت: در صورت مثبت بودن شرایط زیارت اربعین این سازمان قصد دارد گروهی از خبرنگاران و عکاسان خبری را در پوشش کاروان رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه به عراق اعزام کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی رضایی رئیس بسیج رسانه فارس با اعلام آمادگی این سازمان برای اعزام خبرنگار جهت پوشش اربعین حسینی به عراق، گفت: از آنجا که اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران و عکاسان خبری شیراز در سه مرحله واکسینه شده‌اند، در صورت مثبت بودن شرایط زیارت اربعین این سازمان قصد دارد گروهی از خبرنگاران و عکاسان خبری را در پوشش کاروان رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه به عراق اعزام کند.

او همچنین از برگزاری نخستین سوگواره ملی "راه دل" به همت عکاسان خبری شیراز خبر داد و گفت: این نوع سوگواره با نگاه اوج دلتنگی در این سال‌های مبارزه با کروناست که مردم نتوانستند طبق روال سابق در محرم و صفر عزاداری کرده و ارادت خود را به اباعبدالله (ع) و اهل بیت (ع) ابراز دارند.

به گفته رضایی هدف از برگزاری این سوگواره ملی جذب آثار فاخر عکاسان هنری و خبری سراسر کشور، استفاده موثر از ظرفیت هنر در گسترش عطر و فرهنگ غنی عاشورایی و اربعین حسینی در جهت مسیر حرکت و تعالی فرهنگی جامعه و همچنین ارزش گذاشتن به تلاش‌ها و جلوه‌های زیبای عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) به عنوان یکی از بی‌بدیل‌ترین نماد‌های هویتی و فرهنگی در درون جامعه ایرانی در ایام گسترش ویروس کرونا و قبل از آن است.

مسئول سازمان بسیج رسانه فارس، عکس را یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های انتقال مفاهیم انسانی به ویژه مفاهیم مرتبط با آئین‌ها و ارزش‌های جامعه نگاه عکاسان خبری و هنری کشور دانست که به زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا و توجه به حفظ و نشر ارزش‌های والای فرهنگی واقعه عاشورا و امتداد آن در اربعین حسینی ارزشمند است.

او با بیان اینکه بسیج هنرمندان و ر استان فارس به عنوان حامی این سوگواره از کلیه عکاسان و هنرمندان بسیجی کشور جهت شرکت در این سوگواره دعوت می‌کنند، تصریح کرد: سوگواره عاشورایی و اربعین حسینی «راه دل» روایتی مصور و عاشقانه است از عزاداری‌هایی که راه دل را می‌پیمایند و در واقع سوگواره «راه دل» یادآور جلوه‌ها و زیبایی‌های عزاداری‌های عاشورایی و اربعینی عاشقان حسینی قبل از گسترش بیماری کرونا و بعد از آن است که علی رغم محرومیت عاشقان حسینی (ع) از پیاده‌روی و زیارت اربعین، این راه را با دل خود طی می‌کنند.

رضایی در ادامه، از نمایشگاه عکس به مناسبت هفته دفاع مقدس باز هم به همت عکاسان خبری شیراز خبر داد و گفت: محوریت اصلی این نمایشگاه "مقاومت" در سه موضوع "دفاع مقدس"، "مدافعین حرم" و "مدافعین سلامت" است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.