سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

اکنون زمان آن رسیده که چابهار پایتخت دریایی کشور نامگذاری شود

عبدالرحیم کُردی در شورای اداری شهرستان چابهار که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد گفت:اکنون زمان آن رسیده که چابهار به عنوان پایتخت دریایی ایران نامگذاری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در شورای اداری شهرستان چابهار خطاب به رئیس جمهوری اسلامی ایران  گفت:  اولین درخواست از حضرتعالی پرداختن به موضوع راه‌آهن چابهار و اتصال چابهار به آسیای میانه و سرعت بخشیدن به این پروه مهم توسعه‌ای کشور می‌باشد.

وی افزود: کنون زمان آن رسیده که چابهار به عنوان پایتخت دریایی ایران نامگذاری شود، چراکه براساس سند جامع لجستیک چابهار یکی از چهار شهر لجستیک کشور است و مزیت‌های استراتژیک آن با توسعه زیرساخت‌ها در اختیار اقتصاد کشور و منطقه قرار میگیرد.

کردی گفت :در کنار تخصیص زمین رایگان بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی چابهار آمادگی مشارکت منطقه آزاد در ساخت و راه‌اندازی بیمارستان را به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم. دستور تسریع در شروع ساخت این بیمارستان را صادر فرمایید.

کردی رسیدن گاز به چابهار از ضرورت هاست؛ تا در کنار تامین خوراک صنایع پتروشیمی و فولاد و نیاز شهر بتواند موجبات رونق تولید را فراهم کند؛ لذا سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه در کنار افزایش ظرفیت خط انتقال برای تامین نیاز آتی صنایع ضروریست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار موضوع حاشیه نشینی در چابهار در بازه زمانی سه تا پنج سال به شرط یکپارچگی مدیریتی و اجرای ضوابط و مقررات مناطق آزاد قابل حل است؛ سندی در این خصوص تدوین شده که با همکاری وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل در راستای رفع موضوع حاشیه نشینی وجود دارد.

کری گفت: فرودگاه بین‌المللی چابهار یک پازل از شهر لجستیک چابهار است. ویژگی متمایز چابهار با سایر شهر‌های لجستیکی و رقبای منطقه‌ای این است که چهار ابزار حمل و نقل را در یک نقطه همزمان در اختیار دارد. این پروژه با چهار کیلومتر باند چابهار را به تمام دنیا متصل می‌کند. دستور صریح جنابعالی در رفع موانع اجرایی آن می‌تواند نقش چابهار در دیپلماسی اقتصادی منطقه را تقویت نماید.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.