سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور بالگرد در گلستان برای کمک به مهار آتش در جهان نما / جدال سخت نیروهای امدادی با باد و آتش

مدیر کل منابع طبیعی گلستان از ورود بالگرد برای سرعت بخشی به عملیات مهار آتش در جهان نما خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، لطفی مدیر کل منابع طبیعی گلستان گفت:بالگرد برای هلی برن نیرو‌ها و آب پاشی به محل آتش سوزی به گلستان آمده است.


لطفی افزود: هم اکنون نیرو‌های امدادی از محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر و بسیج و همچنین بومیان منطقه از روستا‌های رادکان، دراز نو و جهان نما کردکوی مشغول مهار آتش هستند.

 

محمدرضا کنعانی مدیرکل محیط زیست گلستان هم گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده جهان نما بامداد امروز کنترل شده بود، اما وزش باد در دو نقطه آتش را گسترده‌تر کرد.

 

محمدرضا کنعانی ادامه داد: صبح امروز ۱۰۰ نیرو متشکل از نیروی‌های سپاه و یگان حفاظت انتظامی به محل وارد شده و تقسیم بندی صورت گرفت و به ۲ کانون آتش اعزام شدند.

 

او علت حریق را عوامل انسانی و خشکی پوشش گیاهی منطقه اعلام کرد و افزود: منطقه صعب العبور بوده و شیب زیادی دارد و نمی‌توان از ماشین آلات استفاده کرد و باید با تجهیزاتی مانند بیل، کوله پشتی حمل آب و فلکسی بک آن را اطفا کرد.

 

مدیرکل محیط زیست گلستان توضیح داد: آتش سوزی در جهان نما از نوع تاجی است و تاج درختان را درگیر کرده است و این هم امر عملیات اطفا را سخت می‌کند.

 

آتش سوزی در منطقه جهان نما کردکوی از ظهر دیروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام / فا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.