سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کمیسیون بلاکچین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مطرح کرد؛

فرصت‌ها و تهدید‌های ارز‌های دیجیتال/ ضرورت بهره‌گیری از فناوری رمزارز

صمدی راد گفت: باید در کشور چارچوب‌ استفاده از فناوری‌ رمزارز مشخص شود تا به دلیل نداشتن ابزار‌های مناسب، فرصت‌ها را از دست ندهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صمدی‌راد دبیر کمیسیون بلاکچین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در شبکه خبر در خصوص بازار رمزارزها تصریح کرد: بلاکچین یک زیر ساخت و فناوری برای اعتماد سازی است. بلاکچین یک بستر است که از آن برای انتقال ارزش و اطلاعات استفاده می‌شود. در بلاکچین تمامی اطلاعات بین اعضای شبکه بلاکچین به اشتراک گذاشته می‌شود و هیچ کس نمی‌تواند در داده‌ها تغییری ایجاد کند از این روز شفافیت و امنیت دارد.

دبیر کمیسیون بلاکچین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: بلاکچین یک سازمان یا دفتر خاص نیست و در حقیقت یک فناوری است که کاربرد‌های مختلفی دارد. رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کاربرد بلاکچین، ارز‌های دیجیتالی هستند.

صمدی‌راد افزود: فناوری بلاکچین می تواند به اقتصاد کشور کمک کند اما به هر حال هر فناوری هم کارکرد‌های مثبت و هم مخرب دارد. بیت کوین به عنوان یک ایده قابل احترام است و بسیاری از سرویس‌های امروز را می‌توان بر اساس بلاکچین شفاف کرد اما باید قانون‌مند شود.

این مقام مسئول گفت: یکی از مهم‌ترین برگ‌برنده‌های بلاکچین‌ها، امنیت بالای این فناوری است. در حقیقت همین اشتراک گذاری باعث جلوگیری از تقلب و دستکاری در داده‌ها می‌شود. چراکه این دستکاری باید در کل سیستم اتفاق بیفتد که با توجه به پراکندگی اعضای شبکه تقریبا غیرممکن است.

او به شیوع کرونا و کاهش توریست‌ها و جهانگردی در کشور اشاره کرد و گفت: با انتشار کرونا هیچ یک از درآمد‌های ارزی را نداریم، اما با ایجاد فروشگاه‌های مجازی و استفاده از بیت کوین‌ها  در تجارت جهانی نباید فرصت‌ها را از دست داد.

صمدی‌راد گفت: نباید به دلیل نبود ابزار‌های کنترلی لازم فرصت‌ها را در اختیار کشور‌های رقیب گذاشت و یا اینکه زمینه ساز فعالیت غیرقانونی در کشور شد.

ضرورت تنظیم گری قانونی در مورد رمزارزها

در ادامه برنامه  قربانی، کارشناس فناوری‌های مالی در  این خصوص تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ کشور دنیا رمز ارز‌ها را پذیرفته اند و برایش قانون گذاری کرده اند و فقط برخی کشور‌ها که تعداد آن‌ها به انگشتان دو دست هم نمی‌رسد آن را نپذیرفته اند. در برخی کشور‌ها هم از جمله ایران، چین و روسیه یک فضای غیر شفاف در این بازار حاکم است و تنظیم گری قانونی در مورد رمزارزها انجام نشده است.

قربانی گفت: رمز ارز‌ها یک نمونه از بلاکچین‌ها هستند. عدد‌هایی که از استفاده ایرانیان از بیت کوین‌ها منتشر می‌شود قابل استناد نیست اما به هر حال چند میلیون ایرانی درگیر این موضوع هستند و  امیدواریم شرایط به سمت شفافیت برود و این حوزه قانون مند شود.

او تاکید کرد: بانک مرکزی، سازمان بورس و نهادهای مرتبط این  فرصت را دارند تا با برداشتن موانع، شرایطی را فراهم کنند که مردم و کشور از فواید رمزارزها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارز دیجیتال ، رمزارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.