سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم؛

اولویت‌های پژوهشی قم به تصویب رسید

اولویت‌های تحقیقاتی کاربردی و نیاز‌های اساسی پژوهشی قم در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم  اولویت‌های تحقیقاتی کاربردی و نیاز‌های اساسی پژوهشی استان به تصویب رسید.

در این جلسه ۱۰ اولویت طرح‌های پژوهشی استان از قبیل اشتغال، سرمایه گذاری، آب، فضای مجازی، گردشگری، کشاورزی، آسیب‌های اجتماعی، جمعیت و خانواده، محیط زیست و عمران زیربنایی مطرح و به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت طرح‌های در دست اقدام و تکمیل شده حوزه راه و شهرسازی استان ارائه شد.

استاندار قم در این جلسه بر لزوم تسریع در تفکیک بافت فرسوده از بافت تاریخی با هدف اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری تاکید کرد.

 سرمست با بیان اهمیت تامین مسکن مورد نیاز شهروندان در افق بلند مدت گفت :در کنار پیگیری جهت الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری به قم باید با تعامل و همکاری میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری مقوله تفکیک بافت تاریخی از فرسوده هرچه سریعتر مشخص شود.


بیشتر بخوانید


او همچنین با اشاره به تبدیل دو بخش جعفریه و کهک به شهرستان‌های تابعه استان ،خواستار استقرار هرچه سریعتر دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان‌ها و نیز تخصیص اعتبار مناسب به آن‌ها جهت جبران مشکلات و تحقق انتظارات مردم شد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه توجه به باز آفرینی شهری را یکی از اهداف مهم در اجرای طرح مسکن ملی دانست و گفت :باید متناسب با ساخت و ساز‌هایی که در منطقه پردیسان برای احداث مسکن ملی صورت می‌گیرد از دیگر ظرفیت‌های موجود در شهر برای احیای بافت‌های فرسوده نیز استفاده شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.