سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه جشنواره کشوری پروژه‌های دانش آموزی سینرژی برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اختتامیه جشنواره دانش آموزی سینرژی به صورت مجازی برگزار شد و از دانش آموزان منتخب کرمانی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آئین اختتامیه جشنواره کشوری پروژه‌های دانش آموزی که بصورت مجازی برگزار شد، از مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت نام برد و گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد و انسان در طراز جمهوری اسلامی ایران مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

او با اشاره به اینکه این جشنواره در محور‌های ترجمه کتاب، تالیف، ابداعات، داستان نویسی و کار آفرینی بوده است، افزود: جشنواره کشوری پروژه‌های دانش آموزی سینرژی با حضور یکهزار و ۹۲۷ دانش آموز و ثبت یکهزار و ۱۳۱ اثر از آبان ماه سال ۱۳۹۹ در کشور برگزار شد.

او با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید انسان تمام ساحتی را در مدارس تربیت کنیم، عنوان کرد: مهارت آموزی در راستای آموزش چگونه زیستن، بهتر زیستن و باهم زیستن مهمترین برنامه ما در آموزش و پرورش استان است که در همین راستا کارگروه مهارت آموزی در سطح استان، مناطق و مدارس تشکیل شده است.

اسکندری نسب با عنوان اینکه تمامی آمال و آرزو‌های آموزش و پرورش در مدرسه محقق می‌شود، گفت: باید در مدارس نحوه استفاده صحیح از منابع طبیعی و غیر طبیعی را آموزش دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر ترویج فرهنگ پرسشگری، مطالبه گری و پژوهش در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: مدرسه بهترین مکان برای فرهنگ سازی و ترویج امور فرهنگی است.

اسکندری نسب ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل موثر شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با آموزش و پرورش استان گفت: از هر طرح و برنامه‌ای که زمینه ساز ارتقا فرهنگ جامعه در مصرف انرژی باشد در مدارس استقبال می‌کنیم.

او مدیریت مصرف انرژی را در کشور ضروری دانست و بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که دانش آموزان سفیران مدیریت مصرف انرژی باشند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.