سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با مقامات قطر؛

وزیر خارجه انگلیس: ما باید واقعیت جدید در افغانستان را بپذیریم

راب در دیدار با امیر قطر در دوحه اعلام کرد این کشور در حال برقراری ارتباط با طالبان است و دنیا باید واقعیت تازه در افغانستان را بپذیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (پنجشنبه) به قطر سفر کرده و با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کرد.

راب در این دیدار گفت: ما از قطر به خاطر تمام تلاش‌هایش تشکر می‌کنیم و معنای دوستی در شرایط دشوار را می‌دانیم و همراه دوحه و تمامی شرکای خود برای حفظ دستاورد‌های افغانستان تلاش خواهیم کرد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: ما باید با واقعیت جدید افغانستان سازگار شویم، ما طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم، ولی با آن‌ها تماس مستقیم برقرار می‌کنیم. فضای زیادی برای ارتباط، گفتگو و بررسی اهداف طالبان وجود دارد.

راب در ادامه مدعی شد: از چالش‌های منطقه‌‍ای که پناهجویان افغان بوجود آورده‌اند خبر داریم و به کشور‌های همسایه افغانستان کمک خواهیم کرد.

همچنین وزیر خارجه قطر نیز در سخنانی اعلام کرد که دوحه به عنوان یک میانجی بی‌طرف بین طرف‌های افغان عمل خواهد کرد.

او افزود: من امیدوارم که فرودگاه کابل به زودی راه‌اندازی شود و برای پشتیبانی فنی از این فرودگاه با ترکیه همکاری خواهیم کرد. همچنین در حال بررسی خسارت فرودگاه کابل هستیم تا سرعت راه‌اندازی مجدد آن را بالا ببریم.

روز گذشته وزیر خارجه انگلیس در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود ارزیابی‎های اولیه غربی‌ها نشان می‌داد که کابل قبل از اتمام عملیات تخلیه به دست طالبان نمی‌افتد و او قصد دارد برای بررسی شرایط منطقه به خاورمیانه سفر کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.