سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه‌هایی که با لرزش ویران می‌شوند

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی از مقاوم نبودن حدود ۵۰ درصد خانه‌های روستایی استان در برابر زلزله خبر داد.

نوری زاده مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از میان خانه‌های روستایی در سطح استان، تنها ۵۲ درصدشان مقاوم سازی شده اند و ۴۸ درصد باقی مانده در برابر زمین لرزه مقاومت قابل قبولی ندارند.

او افزود: از میان این ۴۸ درصد، ۱۱ درصد این خانه‌ها نیمه مقاوم هستند و درصد باقی مانده مقاومتشان به صفر می‌رسد که این موضوعی بسیار نگران کننده است.

نوری زاده ادامه داد: زمین لرزه به خودی خود فاجعه نیست بلکه زیرساخت نادرست و مقاوم سازی نکردن ساختمان‌ها فاجعه‌ای بزرگ است که باید در جهت پیشرفت مقاوم سازی‌ها اقدامات لازم انجام شود.

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر درصدی از تخلف‌های ساخت و ساز از چشم بازرسی‌ها دور می ماند دلیلش این است که اصلا پروانه‌ای نمی‌گیرند تا آماری داشته باشیم و این خود مشکلی دیگر به حساب می‌آید که باید بازرسی ها به صورت جدی‌تر و گسترده‌تر انجام شود.

او بیان کرد: اگر مقاوم سازی‌ها و زیرساخت‌های حرفه‌ای و مناسب ایجاد شود، می‌توان گفت زمین لرزه یک موهبت خداوندی است که باعث تولید مواد معدنی و یا فعال شدن چاه‌های آب غیر فعال می‌شود.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.