سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرفه جویی اقتصادی در صنعت نفت با مدیریت مصرف مواد تعلیق شکن

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: کاهش مصرف مواد تعلیق شکن سبب صرفه جویی اقتصادی به میزان ۵۸۰ میلیارد ریال در صنعت نفت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا نورانی مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: به منظور مصرف بهینه مواد تعلیق شکن و هزینه­‌های مرتبط با آن، راهکار‌های فنی لازم طراحی و روال مستمری نیز برای کنترل و نظارت بر مصرف این مواد ایجاد شد.

او افزود: با بکارگیری راهکارهای مذکور، در طول یک سال اخیر با اقدامات شرکت‌های بهره‌­بردار نفت و گاز تابع مناطق نفت خیز جنوب، توانستیم صرفه‌­جویی اقتصادی به میزان ۵۸۰ میلیارد ریال را محقق کنیم.

نورانی با بیان اینکه با این اقدام که از طریق بهینه‌­سازی مصرف و انجام اصلاحیه­‌های فرآیندی و پایش­‌های دقیق و منظم شکل می­گیرد، ۸ هزار و ۲۰۰ بشکه در مصرف مواد تعلیق شکن صرفه‌­جویی شده است، اظهار داشت: تعلیق‌شکن­‌ها مواد فعال سطحی هستند که هنگام اضافه ­شدن به مخلوط آب و نفت ضمن کاهش کشش سطحی قطرات آب در نفت، سبب به هم چسبیدن قطرات و تشکیل قطرات بزرگ­تر می‌شود که به دلیل اختلاف چگالی میان آب و نفت از هم جدا می‌­شوند.

براساس این گزارش؛ با بومی‌­سازی و کاهش مصرف مواد تعلیق شکن، در سال ۱۳۹۸ نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی حاصل شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.