سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز:

خطر عادی انگاری کرونا/ مرگ تنها برای همسایه نیست

احمدی‌بلوطکی گفت: با وجود اینکه شیب افزایشی موارد بیماری کرونا ادامه دارد، همچنان عادی‌انگاری شهروندان زیاد است و از این بابت بسیار نگران هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی‌بلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به بالا بودن مراجعه کنندگان بیماران کرونایی به مراکز منتخب گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، یک هزار و ۹۱۲ نفر به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا در غرب اهواز مراجعه کردند که به طور متوسط ۵۰ درصد تست‌های PCR و ۲۰ درصد تست‌های رپید مثبت می‌شوند.

او افزود: با وجود اینکه شیب افزایشی موارد بیماری کرونا ادامه دارد، همچنان عادی‌انگاری شهروندان زیاد است و از این بابت بسیار نگران هستیم.

 احمدی‌بلوطکی بیان داشت: تعداد فوتی‌های کرونا در خوزستان بالا و ۲ رقمی است که در مردادماه تنها در غرب اهواز، ۴۵ مورد فوت ناشی از کرونا داشتیم که در مجموع حدود ۷۰ نفر فوت کردند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به جهش‌های ویروس کرونا تصریح کرد: میزان سرعت انتشار، شدت علائم و میزان درگیری ویروس لامبدا بیشتر است، بنابراین باید هر چه سریع‌تر میزان پوشش واکسیناسیون افزایش یابد و شهروندان نیز نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

این مقام مسئول گفت: امروز می‌گوییم موردی از ابتلا به سوش لامبدا گزارش نشده است، اما اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و مراقبت نکنیم، احتمال بروز این سوش نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.