سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده یک ویال مشکوک دیگر از واکسن مدرنا در ژاپن

پس از تعلیق بیش از دو میلیون واکسن مدرنا در برخی از استان‌های ژاپن، مقامات این کشور از مشاهده یک ویال آلوده و توقف روند واکسیناسیون در استانی دیگر خبر دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ژاپن گزارش داد یک مورد آلودگی جدید مربوط به واکسن کرونای مدرنا در این کشور مشاهده شده است که این چهارمین حادثه از این دست در کمتر از یک هفته در این کشور است که می‌تواند تهدیدی برای توقف و کاهش سرعت واکسیناسیون در ژاپن باشد.

مقامات استان کاناگاوای ژاپن روز سه شنبه اعلام کردند چندین ذره سیاه در یک ویال واکسن مدرنا هنگام بررسی وجود مواد خارجی قبل از استفاده از آن پیدا شد که منجر به تعلیق روند واکسیناسیون در این استان شد. 

ژاپن هفته گذشته پس از اطلاع از آلودگی در برخی از منابع، استفاده از ۱.۶۳ میلیون دوز واکسن مدرنا را متوقف کرد. مدرنا و شرکت داروسازی اسپانیایی Rovi (ROVI.MC) که کار پر کردن ویال‌های واکسن‌های مدرنا را بر عهده دارد، گفته‌اند علت می‌تواند یک مشکل تولیدی باشد.

مدرنا گفته است که هیچ مشکل ایمنی یا کارآیی از این مسئله مشخص نشده است.

استان کاناگاوا اعلام کرده توزیع کننده داخلی واکسن، Takeda Pharmaceutical Co Ltd (۴۵۰۲.T)، ویال را با آلودگی مشکوک جمع آوری کرده است، این در حالی است که حدود ۳۷۹۰ نفر قبلا از محل مشابه این واکسن را دریافت کرده‌اند.

در هفته جاری دوزهای بیشتری از واکسن مدرنا در دو منطقه دیگر به طور موقت متوقف شد. در برخی موارد، مواد خارجی در ویال‌های بلااستفاده یافت شده است.

بر همین اساس به کادر پزشکی توصیه می‌شود قبل از استفاده ویال‌های مشکوک به تغییر رنگ یا مواد خارجی را بررسی کنند. حوادث آلودگی در حالی رخ می‌دهد که ژاپن در حال مبارزه با بدترین موج عفونت‌های خود است که توسط نوع دلتا پیش می‌رود، و برای اولین بار تعداد عفونت‌های روزانه در ماه آگوست از ۲۵۰۰۰ نفر فراتر رفت.

موارد شدید کووید -۱۹ در ژاپن در سطح بی‌سابقه‌ای قرار دارد و بسیاری از مردم به دلیل کمبود تخت مراقبت‌های ویژه در خانه بهبود می‌یابند. تنها ۴/۴۵ درصد از جمعیت آن به طور کامل واکسینه شده‌اند، این در حالی است که میزان واکسیناسیون چندین کشور توسعه یافته عقب افتاده است.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.