سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هرکدام از جریان‌های اصلاح طلب و اصولگرا ۴۰ حزب درون خود دارند

فعال اصلاح طلب درباره مسائل حزبی در درون کشور توضیح ارائه کرد.

محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم مقبولیت فعالیت‌های حزبی در کشور، گفت: در این زمینه دو نکته وجود دارد ابتدا اینکه در فضای سیاسی کشور ما در انتخابات‌های مختلف نظیر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و شورا‌ها بر محور تحزب گرایی نیست و عمدتا فضای سیاسی بر محور ائتلاف‌های سیاسی مدیریت می‌شود؛ یعنی احزاب با هم ائتلاف می‌کنند و این ائتلاف افراد را مشخص می‌کنند که ممکن است این افراد در درون ائتلاف‌ها باشند یا خیر، اما در نهایت این افراد را به جامعه معرفی می‌کنند و انتخابات صورت می‌گیرد.

وزیر تعاون دولت نهم، ادامه داد: با توجه به این موارد و با توجه به اینکه تحزب گرایی در کشور هنوز نتوانسته نهادینه شود، بنابراین احزاب پاسخگو نیستند.

ناظمی اردکانی، با اشاره به حمایت حزب کارگزاران از جهانگیری افزود: در همین چهره‌ها مردم اطلاع ندارند که این فرد از ناحیه کارگزاران روی کار آمده یا حزب اعتدال و توسعه بوده است و مردم این دو نفر را صرفا در جریان اصلاحات می‌شناسند ، این جریان هم ائتلافی از حدود ۴۰ حزب است.

فعال اصولگرا تشریح کرد: جریان انقلابی و اصولگرا هم شامل ائتلاف ۴۰ حزب می‌شود و مردم نمی‌توانند تشخیص دهند که این چهره از کدام حزب است.

وی درباره معایب ائتلاف جریانی خاطرنشان کرد: پاسخگویی در این موضوع خوب نیست، اما اگر ما در کشور دو یا سه حزب قدرتمند داشتیم واین‌ها با هم در حال رقابت بودند و در نهایت اعضای شورای شهر ، مجلس و ریاست جمهوری از سوی حزب پیروز انتخاب می‌شدند آن زمان این حزب به صورت نهادینه مجبور به پاسخگویی می‌شد؛ اما متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.