سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چوب و توپ فنلاندی، علت تعطیلی ۲ ساله فلوربال

مسئول کمیته فلوربال استان اصفهان گفت: چوب و توپ‌های ورزش فلوربال از کشور فنلاند وارد می‌شود و به علت مشکل در واردات و کمبود امکانات، دو سال فلوربال در اصفهان تعطیل شد.

مسعود زارعی مسئول کمیته فلوربال استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: فلوربال رشته‌ای مشابه هاکی است، با تفاوتی مربوط به نوع چوب و توپ و با ۶ بازیکن برای هر تیم داخل زمین. این رشته در استان اصفهان آموزش داده می‌شود و مسابقات لیگ و انتخابی تیم ملی نیز برگزار می‌شود.

مسئول کمیته فلوربال استان اصفهان درباره چگونگی فعالیت این رشته ورزشی گفت: رشته فلوربال از حدود ۶ سال پیش به صورت رسمی در اصفهان شروع به فعالیت کرد، یک تیم بزرگسالان آقایان تشکیل دادیم و در مسابقات کشوری حضور پیدا کردیم و یک دوره هم میزبان مسابقات کشوری بودیم.

زارعی ادامه داد: در سال ۹۶ برای اولین بار توانستیم مقام چهارم کشوری را به دست بیاوریم.

او خاطر نشان کرد: چوب و توپ‌های این ورزش از کشور فنلاند وارد می‌شود و متاسفانه به علت مشکل در واردات و کمبود امکانات، دو سال این ورزش در اصفهان به حالت تعلیق در آمد که با فعالیت کمیته جدید فلوربال دوباره تیم آقایان و بانوان شروع به فعالیت کردند.

مسئول کمیته فلوربال استان اصفهان گفت: پس از فعالیت تیم بزرگسالان بانوان و آقایان با کمک کمیته جدید رده‌های جوانان، نوجوانان و نونهالان نیز برای اولین بار تشکیل شد و تا کنون این رشته در بیش از ۶ شهرستان استان فعال شده است.

زارعی درباره مسابقات مجازی فلوربال گفت: برای اولین بار در ایران مسابقات مجازی فلوربال را برگزار کردیم، حدود ۸۰ ورزشکار از ۶ شهرستان استان در این مسابقه شرکت کردند که به نفرات برتر حکم و مدال اهدا کردیم.

او درباره مشکلات این رشته ورزشی گفت: مهمترین مشکل این ورزش نبود یک سالن مناسب برای تمرین است. ورزشکاران به سختی تمرین می‌کنند و حدود یک ماه دیگر زمان مسابقات انتخابی تیم ملی است و به علت نبود زمین و ساعت مناسب برای تمرین کار ما سخت می‌شود.

مسئول کمیته فلوربال استان اصفهان در پایان گفت: به علت نبود سالن مجبور هستیم در پارک‌ها و محیط‌های شهری تمرین کنیم که این کار بسیار پر خطر است و تا کنون با چندین مصدومیت همراه بودیم که به رغم پیگیری‌های هیئت انجمن‌های ورزشی استان و پیگیری‌های مسئولان کمیته هنوز موفق به برطرف کردن این مشکل نشده‌ایم.
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.