سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت ورود فصلی برنج عاملی برای التهاب بازار برنج

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم زمانی ایام محرم با ممنوعیت ورود فصلی برنج عاملی جهت افزایش قیمت برنج شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفوری مقدم معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن تجارت خراسان رضوی  در خصوص افزایش قیمت برنج گفت: امسال ممنوعیت فصلی برنج از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه اعتبار دارد.


او افزود: برنج‌هایی که تا پایان تیرماه وارد گمرک و بنادر شده است قابل ترخیص هستند، البته پیشنهاد دادیم تا این بازه زمانی افزایش یابد تا در این صورت برنج‌هایی که بعد از ۳۱ تیر ماه وارد گمرک شدند قابل ترخیص باشد که این موضوع قطعا به تزریق بیشتر برنج وارداتی به بازار کمک خواهد کرد و از کمبود احتمالی برنج جلوگیری خواهد شد.


معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه سطح عمومی قیمت برنج داخلی و خارجی در بازار بالا است باید در طرح ممنوعیت ورود فصلی برنج بازنگری و تجدید نظرصورت بگیرد و یا از ابزار‌های دیگری برای تنظیم بازار برنج استفاه شود.


غفوریان مقدم بیان کرد: چهار ماه ممنوعیت واردات برنج گرچه از نظر حمایت از برنج کار داخلی خوب است، ولی باعث افزایش قیمت برنج خواهد شد.


او تصریح کرد: درطرح تنظیم بازار تحت عنوان" برنج سهمیه محرم وصفر" توزیع شد سهم خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج پاکستانی، هندی و تایلندی بود که هم اکنون در حال توزیع هستیم و این امر به تثبیت و تعدیل قیمت برنج کمک خواهد کرد.


معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: مشخصا برای ما وجود مافیا در برنج محرز نشده است و بیشترفرآیند عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تغییر می‌دهد.


غفوری مقدم اظهار کرد: اگر مواردی از احتکار، گران فروشی و عدم عرضه برنج شناسایی شود از طرف حوزه نظارتی صمت و سایر دستگاه‌های نظارتی برخورد خواهد شد.


او افزود: ما در حوزه برنج، استان مصرف کننده هستیم در خراسان رضوی ذائقه مصرف مردم به سمت برنج‌های وارداتی هم هست و سهم قابل توجهی از بازار را برنج وارداتی تامین می‌کند.


معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه برنج داخلی و وارداتی کمبودی در بازار برنج وجود ندارد، در خصوص هفته‌های آینده با توجه به مناسبت‌های پیش رو با حجم افزایش تقاضا روبه رو خواهیم بود که باید از همین الان دستگاه‌های متولی درحوزه کنترل بازاردر زمینه تامین برنج تدابیری اخذ کنند.


انتهای پیام//ف. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.