به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ به تازگی گزارشی در پایگاه MIT Technology Review منتشر شده و در آن آمده که یک استارتاپ قصد دارد نسخه دیپ فیکی از چهره افراد را بخرد و با استفاده از نرم افزارهای هوش مصنوعی، محصولات و خدمات آموزشی ساخته و آنها را به مردم بفروشد. این استارتاپ از زمان تاسیس تاکنون حدود ۱۰۰ چهره ترکیبی ساخته و میخواهد این تعداد را افزایش بدهد. این شرکت اعلام کرده که برای فروش چهره و استفاده از آن در تبلیغات دیپ فیک، حتما نیازی به چهره زیبا نیست.
بیشتر بخوانید
ناتالی مونبیوت یکی از کارمندان این شرکت گفت: "افرادی هستند که برای تبدیل شدن چهره شان به شخصیتهای تبلیغی در صف انتظار هستند. کسانی که میخواهند به این پروژه بپیوندند میتوانند در وب سایت شرکت ما ثبت درخواست کنند و مشخصات صفحههای مجازی، آدرس ایمیل و نام واقعی خودشان را ارسال کنند. "
این شرکت به این دلیل دنبال چهرههای زیبا و شبیه به مدلها نیست که قصد دارد مجموعهای متنوع از چهرههای مختلف در سنین، جنس و نژادهای متنوع داشته باشد و از آنها استفاده کند. این شرکت اگر چهره فردی را انتخاب کند، از آن چهره در حالات مختلف مثل صحبت کردن و بروز احساسات و حالتهای مختلف چهره با پس زمینه سبز و دوربینی با کیفیت عکاسی میکند. پس از آن نسخه شبیه سازی شده از چهره را به سیستم هوش مصنوعی منتقل میکند که شخصیتی ترکیبی ساخته میشود و این شرکت میتواند با این تصاویر هرچیزی را که میخواهد، بفروشد.
این پروژه Hour One نام دارد و تاکنون صداهای مختلفی را با هوش مصنوعی ساخته که با ویدئوها مطابقت دارند و تفاوت زیادی با نرم افزار تبدیل متن به گفتار که از هوش مصنوعی استفاده میکند، ندارد.
گفتنی است که در حال حاضر این استارتاپ با ۴۰ مشتری گوناگون از شرکتهای تجارت الکترونیک، سرگرمی، املاک و سلامت دیجیتال همکاری میکند. این استارتاپ هوش مصنوعی به مشتریانش بستهای ویژه میدهد که صدای صداپیشههای حرفهای را روی چهرههای ترکیبی مردم قرار میدهد.
انتها پیام/
آدم معمولی که به دردشون نمی خوره