سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروی های مقاومت پنجشیر برای مقابله با داعش اعلام آمادگی کردند

نیروهای مقاومت پنجشیر آماده همکاری در مبارزه با تروریسم با دیگر کشورهای منطقه هستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از اسپوتنیک؛ نیرو‌های مقاومت می‌گویند که بعد از توافق با طالبان در حل چالش‌های موجوده، در مورد آینده افغانستان صحبت خواهند کرد.

فهیم دشتی، سخنگوی مقاومت اظهار داشته است که مذاکرات مربوطه با طالبان ادامه دارد و “به خوبی پیش می‌رود. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی در همکاری، از جمله با روسیه گفت:  ما آماده همکاری با همه کشور‌های منطقه در قالب دو یا چند جانبه هستیم، این بستگی به آن‌ها دارد.

 به گفته دشتی، در مرحله کنونی، نیرو‌های مقاومت در مورد مبارزه با تروریست‌ها با ایالات متحده، کشور‌های اروپایی و منطقه بحث نمی‌کنند و انتظار دارند که آن‌ها ابتدا طالبان را برای حل تناقضات موجود تحت تأثیر قرار دهند.

دشتی گفت:  اگر این اتفاق نیفتد و طالبان با چشم انداز خود برای آینده افغانستان دولت خود را ایجاد کنند، ما خواهان به رسمیت نشناختن این دولت و اعمال تحریم علیه طالبان خواهیم بود. 

دشتی در پاسخ به این سوال که نیرو‌های مقاومت چه پیشنهادی به طالبان در زمینه مبارزه با تروریسم دارند، گفت:  ما هنوز با طالبان در مورد عملیات علیه دولت اسلامی (داعش، ممنوع در فدراسیون روسیه) موافقت نکرده ایم. ما در مورد تشکیل دولت و منجمله مشکلات حضور تروریست‌ها دیگر صحبت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.