سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح اورژانس هوایی در جنوب کرمان

اورژانس هوائی جنوب کرمان ظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر اصغرمکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در مراسم آغاز به کار اورژانس هوائی جنوب کرمان گفت: امروز یکی از نیاز‌های ضروری و اساسی جنوب کرمان با توجه به وسعت منطقه و پراکندگی جمعیت و با توجه به نیاز مردم به خدمات هوایی براورده شد دعا داریم که مردم مشکلاتی پیدا نکنند، اما به هر حال یکی از نیاز‌های ضروری منطقه است و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که این ظرفیت وجود دارد و اگر اتفاقی افتاد از آن استفاده شود.

او با اشاره به اهمیت انتقال هوائی بیماران در دنیا به عنوان یک اولویت عمومی افزود: با توجه به وسعت منطقه و سوانح و حوادثی که متاسفانه در منطقه اتفاق می‌افتد با اورژانس کشور هماهنگی کردیم و خوشبختانه با شرکت هلی کوپتری که وابسته به دولت است، قرارداد منعقد شد و شاهد ورود خدمات هوائی برای بیمارانی که ضرورتا در هر محلی از منطقه جنوب کرمان نیاز دارند، استفاده میشود.

مکارم با اشاره به سهولت استفاده از بالگرد در نقل و انتقال حتی در مراکز بخش‌ها و مراکز جامع سلامت روستائی در صورت نیاز تصریح کرد: با حداقل اقدامات زمینه فرود بالگرد فراهم میشود، قطعا این خدمت در کاهش عوارض بعد از حوادث و تروما و سوانح تاثیرگذار است و نیاز اساسی مردم برطرف میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از ۴۳ پایگاه اورژانس جنوب کرمان ۳۶ پایگاه فعال است و ۱۰۰ درصد جاده‌های اصلی و ۹۰ درصد جاده‌های فرعی با فاصله استاندار اورژانس کشور پوشش داده میشود.

او با اشاره بر لزوم همکاری بین بخشی ادارات جنوب کرمان در راستای انتقال راحت‌تر و سریعتر بیماران با استفاده از اورژانس هوائی افزود: زمان رساندن در اورژانس هوائی بسیار مهم‌تر از زمان رسیدن است برای نجات بیمار هم بسیار مهم است خیلی موثرتر است به مراکز تخصصی‌تر منتقل میشوند.

اعظمی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت این دستاورد برای جنوب اتفاق افتاد که میتواند در کاهش مرگ و میر حوادث جاده‌ای نقش زیادی ایفا کند و در شرایط بحرانی میتوانیم برای انتقال مصدومان استفاده کنیم.

او افزود: در کمسیون بهداشت مجلس بررسی زیادی شده و برای بخش نقل و انتقال بیماران در بودجه ۱۴۰۰ اعتباری گذاشته شده است که در بودجه ۱۴۰۱ افزایش خواهد یافت و به طور کلی استفاده از فن آوری فضائی و بالگرد‌ها هم در بخش پزشکی و بخش‌های دیگر مد نظر مجلس است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.