سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مطرح کرد؛

شناسایی گونه ها‌ی مرتعی سازگار با کم آبی در مشهد

تاکنون بیش از ۲۴۰ گونه گیاهی مرتعی با هدف افزایش کاشت گونه‌های بومیِ کم نیاز به آب در فضای سبز مشهد، شناسایی و تکثیر شده‌است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، از شناسایی بیش از ۲۴۰ گونه انواع گیاهان مرتعی بومی و روییده شده در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: با هدف افزایش کاشت گونه‌های بومی، کم نیاز به آب  و مقاوم در برابر کم آبی در فضای سبز مشهد باید اقدامات گسترده‌ای صورت بگیرد .

او با اعلام این خبر که فضای سبز شهری یکی از مهمترین تسهیلات و زیرساخت‌های شهری در کلان شهر‌ها است و در حال حاضر بیش از ۶ هزار هکتار فضای سبز در سطح شهر مشهد وجود دارد، افزود: فضای سبز نقش بسیار مهمی در تلطیف هوا، کاهش گرد و غبار، کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زیست محیطی شهر  را بر عهده دارد.


بیشتر بخوانید


معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: اهمیت توسعه فضای سبز باعث شده است تا در سال‌های اخیر با انجام تحقیقات فراوان با همکاری مجامع علمی و دانشگاهی، با هدف شناسایی و کاشت انواع گونه‌های بومی، کم نیاز و سازگار با اقلیم مشهد اقدامات گسترده‌ای صورت بگیرد.

یعقوبی بیان کرد : در حال حاضر در حدود ۷ درصد از فضای سبز مشهد، گونه چمن کاشته شده است که با توجه به زیبایی منحصر به‌فرد این گونه گیاهی در طراحی فضا‌های سبز شهری، همواره یکی از گزینه‌های اصلی طراحان بوده است؛ اما نیاز آبی بالای این گونه باعث شد تادر سال‌های اخیر با تلاش فراوان و با همکاری علمی با دانشگاه فردوسی مشهد، گونه چمن "Festuca arundinacea" شناسایی و تکثیر شود.

انتهای پیام//س.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
چه باحال