سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارالمپیک ۲۰۲۰؛

طلسمی که با دستان پر قدرت و چشمان تیزبین بیابانی شکسته شد

ملی پوش پاراتیراندازی با کمان کشورمان با کسب مدال نقره رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ طلسم شکنی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کاروان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۶ نماینده در رشته پاراتیراندازی با کمان دارد. پس از حذف برخی از ورزشکاران پاراتیراندازی با کمان کشورمان از  این بازی ها، بالاخره روز گذشته پاراتیراندازی با کمان ایران صاحب اولین مدال شد.

رمضان بیابانی، با راهیابی به فینال و شکست مقابل حریف چینی، صاحب مدال نقره‌ شد.

بیابانی با کسب مدال نقره‌ این بازی ها، طلسم ایران در کسب مدال رقابت های کامپوند را شکست، زیرا تاکنون ورزشکاری از ایران  موفق نشده بود در کامپوند پارالمپیک مدال کسب کند.

پاراتیراندازی با کمان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو ۷ مدال کسب کرد که ۴ مدال آن توسط آقایان و ۳ مدال نیز توسط بانوان به دست آمد، اما هیچ کدام از مدال‌ها متعلق به رشته کامپوند نبود.

 رمضان بیابانی ملی پوش مازندرانی رشته پاراتیراندازی با کمان، سال ۱۳۸۶ به دلیل سقوط از ارتفاع، از ناحیه ۲ مهره کمر آسیب دید و پا‌های خود را از دست داد. او از سال ۹۴ تیراندازی با کمان را شروع کرد و سال ۹۵ با کسب عنوان سومی رقابت‌های انتخابی تیم ملی، به تیم ملی پاراتیراندازی با کمان راه پیدا کرد.

بیابانی در چند سال اخیر قهرمانی‌های متعددی از جمله مسابقات جهانی چین و بازی‌های آسیایی  را کسب کرده است.

مردی که شغل جابه‌جایی مسافر است، با شکستن این طلسم و کسب اولین مدال پارالمپیک در ماده کامپوند، نام خود را در تاریخ بازی‌های پارالمپیک جاودانه کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.