سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد؛

لزوم تقویت تفکر نقادانه در عرصه‌های مختلف علمی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید تفکر نقادانه و پژوهش‌محور در عرصه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و آموزشی تقویت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش بین المللی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور در گناباد و در سخنرانی که به صورت برخط و از طریق فضای مجازی انجام داد، گفت: باید از بسترهای مناسب فضای مجازی و از جمله در دوران شیوع ویروس کرونا برای گسترش فعالیتهای علمی و تحقیقاتی و جهت دهی به قابلیت و ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشجویان حداکثر بهره را گرفت.

او افزود: پیشرفت هر جامعه ای نیازمند تفکرهای خلاقانه و پژوهش محور در بخش های مختلف است و دانشجویان نقش مهمی در این زمینه دارند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت اخلاق حرفه ای در دانشجویان و پژوهشگران را بسیار مهم دانست و ادامه داد: باید این رویکرد به عنوان یک اصل در فعالیت های تحقیقاتی مورد توجه باشد، زیرا یک دانشجو برای اینکه پژوهشگری موفق باشد باید روحیه پرسشگری و تفکر خلاق داشته باشد و اخلاق حرفه ای را در برنامه ها و فعالیتهای خود مورد توجه قرار دهد.

 مهناز خانوی دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم رویکرد این وزارتخانه برای بهره گیری از ظرفیتهای  علمی، پژوهشی و توسعه تحقیقات، به خصوص در عرصه های دانشجویی را یادآور شد و گفت: برگزاری همایش های بین المللی با مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی بستر این مهم را هموار می کند.


بیشتر بخوانید


 او افزود: دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی باید با فعالیتهای گروهی و اهتمام بیشتر به عرصه پژوهش و فناوری، توانمندی های خود را در عرصه خدمت به جامعه در قالب رشته های گوناگون عرضه کنند.

بیست و دومین همایش ملی سالانه و هشتمین همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور با اهداف ایجاد شور و نشاط و تقویت روحیه پژوهشگری در بین دانشجویان و فعالان پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی روز سه شنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد آغاز به کار کرد.

این همایش در محورهای بیماریهای غیرواگیر، اختلالات متابولیک، پیشگیری، مدیریت و درمان، ارتقای سلامت، بهداشت مادر و کودک، سلامت خانواده و جامعه، سالمندان، سرطان و پیوند اعضا، علوم پایه پزشکی، طراحی و ارزیابی داروها، بهداشت دهان و دندان، پرستاری و مامایی، اعتیاد، گیاهان دارویی و داروهای طبیعی، توانبخشی، طب و داروسازی سنتی، کارآفرینی و فناوری در علوم پزشکی، علوم اعصاب و بهداشت روان،  آسیب شناسی و علوم آزمایشگاهی، نوآوری های علوم پزشکی، سلول های بنیادی، ژنتیک در پزشکی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی به مدت سه روز در حال برگزاری است.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.