سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰۸ واحد مسکونی در شهرستان مرودشت افتتاح شد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مرودشت از افتتاح ۴۰۸ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی در مرودشت به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد صادق حیدری، مدیر بنیاد مسکن شهرستان مرودشت با گرامیداشت هفته دولت و پاسداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، اظهار داشت: برای بهسازی این واحد‌های مسکونی ۳۴۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

او ادامه داد: بنیاد مسکن با اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی و وام‌های بلاعوض ۳۰۰ میلیون ریالی در اجرای این طرح‌ها مشارکت داشته است.

حیدری همچنین با نکوداشت سال پشتیبانی تولید گزارشی از اجرای طرح‌های توسعه در این شهرستان را ارائه داد و بیان داشت: محرومیت زدایی و رفع نیاز‌های روستایی کارکرد مهم در روستا‌ها و در راستای توسعه در شهرستان مرودشت است.

حیدری، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی، مقاوم سازی روستایی، بهسازی بافت‌های فرسوده، توجه به توسعه گردشگری روستایی، تملک اراضی و واگذاری قطعات زمین به متقاضیان در روستا‌ها، اعطای تسهیلات بلا عوض و تسهیلات بازسازی واحد‌های خسارت دیده و توسعه معابر را از جمله کارکرد‌های بنیاد مسکن در این شهرستان دانست.

او با ارائه آماری از توسعه روستایی در مرودشت، اظهار کرد: تهیه ۱۸۶ طرح هادی در روستا‌های این شهرستان، اجرای ۱۲۵ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۱۴ میلیارد ریال و واگذاری ۴۰۷۰ قطعه زمین به متقاضیان از جمله شاخص‌های توسعه روستایی در مرودشت است.

حیدری در ادامه به صدور ۱۸۰۷۵ جلد سند با همکاری ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و گفت: صدور اسناد مالکیت به ویژه در روستا‌ها باعث قانونمند شدن معاملات می‌شود، رونق معاملات با اعطای اسناد مالکیت سبب شده است تا روند مهاجرت از روستا‌ها کاهش یابد و در برخی مواقع شاهد مهاجرت معکوس نیز باشیم.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مرودشت در ادامه افزود: بنیاد مسکن دراین شهرستان با اعطای تسهیلا کم بهره و وام‌های بلاعوض و رایگان سعی در مقاوم سازی روستایی و ترمیم خسارت‌های ناشی از حوادث دارد، یک هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال تسهیلات ویژه قرض الحسنه به متقاضیان دراین عرصه پرداخت شده است، این تسهیلات کم بهره به حدود ۱۳ هزار نفر در شهرستان مرودشت پرداخت شده است و ساکنان مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از آن برخوردار شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.