سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نخستین تجربه کشت پاپایا در خلیل‌آباد خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: نخستین تجربه کشت گلخانه‌ای گیاه پاپایای بذری، در روستای "ابراهیم آباد" از توابع این شهرستان در خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود شبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به بهره‌برداری از گلخانه پرورش گیاه پاپایا _خربزه درختی_ در سطح هزار و ۲۰۰ مترمربع در خلیل‌آباد گفت: برای ساخت این گلخانه افزون ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده که برای پنج نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

او با تاکید بر اینکه پاپایا گیاهی علفی، همیشه سبز و دولپه است که به صورت یک تنه با چوبی نرم به ارتفاع یک تا ۱۰ متر رشد می‌کند، افزود: تمام قسمت‌های پاپایا شامل برگ، میوه و ریشه آن دارای خواص درمانی است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه با پرورش گونه‌های استوایی از جمله پاپایا یا خربزه درختی، تحول چشمگیری در الگوی کشت کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای ایجاد می‌شود، ادامه داد: گیاه پاپایا زمانی که به ارتفاع یک متری می‌رسد شروع به گلدهی کرده و معمولا ۱۲ ماه پس از کاشت اولین محصول آن به دست می‌آید که میوه آن شبیه انبه است و خاصیت دارویی زیادی دارد و می‌تواند ارزآوری خوبی برای منطقه داشته باشد.

شبان با اشاره به دنبال کردن سیاست توسعه گشت گلخانه‌ای در خلیل آباد و افزایش سطح کشت گلخانه‌ای در این شهرستان به ۸.۵ هکتار بیان کرد: پارسال سطح کشت گلخانه‌ای در این شهرستان ۵.۵ هکتار بود.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.