سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۱۳ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان قزوین

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی از اختصاص ۱۳ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهر‌های استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحمانی رئیس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن باز آفرینی در گفت و گو ویژه خبری شبکه قزوین گفت : برای امسال ۱۳ میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی شهری برای ۵ شهر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان برای استان قزوین در نظر گرفتند که ۹۰ درصد اعتبارات آن جذب شده است.

رحمانی تصریح کرد: اعتبارات بازآفرینی باتوجه به وجود بافت‌های فرسوده در کشور کم است و این موضوع فقط مختص استان قزوین نیست.

وی افزود: با دریافت این میزان اعتبار، ولو اندک، حتی اگر بتوانیم معابر را بهسازی یا شبکه آب و فاضلاب را راه اندازی کنیم، این کار را خواهیم کرد.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گفت: درباره محله راه آهن، سردار و غیره، مطالعاتی انجام شده است و در صورت احصاء نیاز محلات، اعتبارات در آنجا هزینه می‌شود.

وی افزود: اگر شهرستانی دارای طرح نباشد در اولویت بازآفرینی قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: در استان قزوین هزار و ۲۰۰ هکتار و در قزوین ۵۰۴ هکتار بافت فرسوده داریم و اگر بخواهیم تمام بافت فرسوده را با این اعتبار برطرف کنیم، امکانپذیر نیست و فقط باید طرح‌های ضروری را اجرا کنیم.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: محله فردوس در آبیک و کمربند سبز در این شهر، محله‌های هادی آباد و بلاغی قزوین، بهسازی فاز دو معابر بوئین زهرا، اصلاح شبکه آب‌های سطحی محله سردار جنگل تاکستان و پیاده رو سازی کاروان سرا در آوج از جمله طرح‌های مهم بازآفرینی شهری هستند که در صورت تأمین اعتبارات دستگاه‌های اجرایی، در دستور کار قرار دارند.

وی افزود: اصلاح شبکه انشعاب آب و فاضلاب در اکثر محله‌های قزوین و اصلاح شبکه آبفای محله فردوس آبیک امسال در دستور کار قرار دارند و امیدواریم تمام اعتبارات را دریافت و برای بازآفرینی شهری استفاده کنیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه بافت فرسوده ما در شهر قزوین در بافت تاریخی قرار دارد، باید حریم بافت تاریخی و تراکم ساختمانی و ارتفاع در نظر گرفته شود و فعالیت در این مناطق، بسیار محدود است.

وی افزود: باید آموزش‌هایی از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای به ساکنان آن محله‌ها برای توانمندسازی محلات داده شود تا بتوانند برای خودشان اشتغال ایجاد کنند.

به گفته رئیس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی، از جمله طرح‌هایی که امسال به نتیجه خواهند رسید، بهسازی معابر محلات بوئین زهرا و احداث ساختمان بهداشت و درمان در محله بلاغی قزوین است.

وی افزود: در اکبرآباد اقبالیه، اجرای نمای مدرسه و بهسازی معابر به پایان رسیده است.

رحمانی به موضوع گسترش امامزاده حسین (ع) اشاره و تأکید کرد: در پروژه گسترش امامزاده حسین (ع) چند دستگاه دخیل هستند و هر کدام از ادارات باید اعتباری را برای تملک و گسترش اختصاص بدهند، اما با توجه به گسترده بودن طرح و همچنین افزایش تورم، طرح به نتیجه نرسیده است و سال گذشته قول‌هایی به استان داده شده و قرار بر این است که از محل فروش املاک زمین‌های بازآفرینی شهری، مبلغی برای توسعه امامزاده حسین (ع) اختصاص یابد.

وی افزود: تملک املاک حاشیه امامزاده حسین (ع) هنوز به پایان نرسیده است و در صورت اتمام، روند گسترش امامزاده حسین (ع) از سوی شهرداری آغاز خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گفت: مالکان در صورت تمایل برای نوسازی و یا تجمیع واحد‌های مسکونی شان می‌توانند به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کنند و ما آن‌ها را به بانک معرفی می‌کنیم و با دریافت ۱۴۰ میلیون تومان وام با سود کم، می‌توانند واحد یا واحد‌های مسکونی شان را نوسازی کنند.

وی افزود: اجرای نمای رومی در شهر قزوین به ویژه در بافت فرسوده، ممنوع است و از سوی دیگر محدودیت حفاری برای احداث زیرزمین در ساختمان‌ها وجود دارد.

رحمانی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی با توجه به لیست اعتبارات، به وظایف خود در راستای بازآفرینی شهری عمل می‌کنند و موضوع کمبود اعتبارات باید برطرف شود تا بتوانیم خدمات بهتری به بافت‌های فرسوده شهری ارائه کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.